NA7004 of goede CD speler bijv. CD6003

Gestart door Deaddust, januari 06, 2011, 11:30:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deaddust

Beste Mensen,

Momenteel heb ik al enige tijd een grote fan van Marantz maar ik heb momenteel alleen nog een SR5004 met daaraan een Sony BluRay S350 en een setje Klipsch F3 en B3 en C3 hangen incl. Sub 10

Ben over deze totale set erg tevreden maar ik speel vooral mijn muziek via MP3 of FLAC af via mijn mediastreamer ACRyan PlayonHD

Nu is me opgevallen dat mijn FLAC bestanden niet zo mooi klinken als dat ik een CD via mijn blu-ray speler afspeel. Ik loop nu tegen een aantal punten aan.

1. Mijn blu-ray en mediastreamer heb ik alleen via HDMI aan mijn receiver gekoppeld. Is het slim wellicht het geluid nog via een digitale coax interlink te laten lopen? of is het slim dit zelf gewoon analoog aan te sluiten?
2. Momenteel heb ik alles met vrij dikke (voor mij noname) speakerkabel aangesloten. Is het slim mijn kabels te vervangen voor (wellicht) betere kwaliteit en is het slim mijn front speakers te bi-ampen. Dit kan ondersteunen mijn speakers en receiver.
3. Als ik nu op hogere kwaliteit mijn muziek wil afspelen. Is het dan slim om voor een goede cd speler te gaan of kan ik beter naar een NA7004 (hq) mediastreamer te kijken. Ik kan namelijk nog niet echt ergens vinden of FLAC nou beter of slechter is dan CD.

Als jullie verder wellicht nog tips hebben voor het verbetere van mijn audio kwaliteit dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten Mark

Sander

Citaat van: Deaddust op januari 06, 2011, 11:30:41
Beste Mensen,
1. Mijn blu-ray en mediastreamer heb ik alleen via HDMI aan mijn receiver gekoppeld. Is het slim wellicht het geluid nog via een digitale coax interlink te laten lopen? of is het slim dit zelf gewoon analoog aan te sluiten?

Voor films lekker hdmi gebruiken, deze ondersteund ook de HD audio format's voor films, coax niet.

Als je de speler analoog aansluit op de SR5004 gebruik je de DAC (digitaale audio converter)van de speler, of dat beter klinkt moet je zelf beoordelen.
Je kan de speler natuurlijk ook op beiden manieren aangesloten laten en op de sr gewoon wisselen tussen de source.
Wellicht dat de sr beter is in stereo muziek weergave en de BR speler beter met het weergeven van film audio.

Citaat van: Deaddust op januari 06, 2011, 11:30:41
2. Momenteel heb ik alles met vrij dikke (voor mij noname) speakerkabel aangesloten. Is het slim mijn kabels te vervangen voor (wellicht) betere kwaliteit en is het slim mijn front speakers te bi-ampen. Dit kan ondersteunen mijn speakers en receiver.

Mijn speakers zijn ge bi-ampt, ik vind het resultaat de moeite waard.
Probeer het eens met dezelfde (goedkope?) no-name kabels voordat je grof geld uitgeeft aan kabels.
Citaat van: Deaddust op januari 06, 2011, 11:30:41

3. Als ik nu op hogere kwaliteit mijn muziek wil afspelen. Is het dan slim om voor een goede cd speler te gaan of kan ik beter naar een NA7004 (hq) mediastreamer te kijken. Ik kan namelijk nog niet echt ergens vinden of FLAC nou beter of slechter is dan CD.

Als je weinig cd's hebt en ook niet van plan bent om deze te kopen en al heel veel hoogwaardige lossless audio files op je pc hebt staan zou ik zeggen lekker streamen!

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

DoctorJacoby

Of je gaat voor de SA-KI Pearl Lite. Aansluitbaar op de pc/laptop (zelfde dac als in die netwerkspeler). Je hebt dan ook nog een cd/sacd speler. Als je wat rondkijkt, zal het prijsverschil tussen Pearl Lite en netwerkspeler niet zo groot zijn.

Ik gebruik een blauwe Kimber USB kabel, en het geluid moet niet onderdoen voor cd's en zelfs sommige sacd's.


Xplod

Deaddust,.... de CD6003 klinkt prima op de SR5004, ... neem het maar van mij aan ... zie sig.  :wink:
De CD is analoog aangesloten.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

ronrhe

Andere luidsprekerkabel kan helpen. Ligt aan de lengte die je nodig hebt.
Daarnaast ligt het aan de combinatie versterker en luidspreker of je beter ver(zilver)t of koperdraad moet gebruiken. Allemaal een kwestie van gehoormatige voorkeur.
Maar... verwacht er nou ook weer niet te veel van. Het zijn over het algemeen nuanceverschillen die net wat lekkerder in het gehoor liggen.

Digitaal via coax kan wel iets beter zijn omdat je minder storing kunt hebben. (kunt...)

Wat betreft CD of NA7004.
NA7004!!! Ik heb zo'n beetje een van de eerste exempleren. Ik ik ben absoluut tervreden. Alle CD's heb ik naar FLAC geconcerteerd. Klinkt echt super.
Daarnaast krijg je ontzettend veel gemak. Alle cd's binnen handbereik met je afstandsbediening.
Ook voorzien van gewone radio en internetradio. Alles in 1. Helemaal top.




DoctorJacoby

Ik vind m'n flac-files via de KI Pearl Lite USB-ingang echt uitmuntend klinken (zelfde dac als NA7004).

Download een keer "Band on the Run" (Uncompressed 24-96 versie) van Paul McCartney & Wings op hdtracks.com. Je zal je oren niet geloven.

Eerst met standaard usb-kabeltje, nu met een Silver USB van Kimber Kable (lijkt me iets scherper en gedetailleerder, maar probeer eerst even een standaardkabel).