geen geluid uit de TV bij afspelen van BD

Gestart door piet54, oktober 06, 2011, 20:55:17

Vorige topic - Volgende topic

piet54

Ik krijg bij het afstellen/aansluiten van mijn nieuwe sr 7005 bij het afspelen van muziek blue ray's wel geluid uit de speakers (ik gebruik stereo en een sub woofer), maar geen geluid uit mijn tv. Ik heb volgens mij van alles geprobeerd.
Herkent iemand dit probleem ??

Piet van Duin

Stadium III

Als het gekuid met de HDMI mee de reciever inkomt pakt ie daar het geluid uit en geeft dat weer beeld laat hij door
Je kunt ook beeld en geluid naar TV maar dan heb je niks via de speakers
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bommelaar

waarom zou je geluid uit de speakers van je tv willen? Veel slechtere luidsprekers dan wat je hebt staan toch?

janhifi

Citaat van: piet54 op oktober 06, 2011, 20:55:17
Ik krijg bij het afstellen/aansluiten van mijn nieuwe sr 7005 bij het afspelen van muziek blue ray's wel geluid uit de speakers (ik gebruik stereo en een sub woofer), maar geen geluid uit mijn tv. Ik heb volgens mij van alles geprobeerd.
Herkent iemand dit probleem ??

Piet van Duin

Ja, dit herken ik. Exact hetzelfde hier  met de SR7005. Blijkbaar sluit de SR7005 de tv-speaker uit. In de handleiding staat er wel iets over op blz. 66. Zelf het ik de SR7005 pas 2 weken dus ik ben ook nog aan het zoeken.
Voor nu vind ik het niet erg om mijn tv sound te missen. Mijn speakers compenseren dit volledig. :D

still life

Citaat van: janhifi op oktober 08, 2011, 14:18:31Blijkbaar sluit de SR7005 de tv-speaker uit. In de handleiding staat er wel iets over op blz. 66. Zelf het ik de SR7005 pas 2 weken dus ik ben ook nog aan het zoeken.

wat gebeurt is dat de SR enkel beeld over hdmi aanbiedt op de tv
immers: het idee is om (surround) geluid te bekomen bij film met een receiver  :wink:

wil je ook dvd/BR kijken zonder versterking: moet je de output direct aan de tv aanbieden
bvb middels een hdmi-splitter

CiteerVoor nu vind ik het niet erg om mijn tv sound te missen. Mijn speakers compenseren dit volledig. :D

gelukkig maar..  :-)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Zal toch wel ergens in te stellen zijn?