SR7400 + banaan connectoren tbv luidsprekerkabel

Gestart door jeroenkr, januari 16, 2011, 18:33:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenkr

Beste Medeforummers,

T.b.v. het aansluiten van de luidsprekerkabels op mijn SR7400 wil ik gebruik gaan maken van Van Den Hul DIY speaker connectors. Deze 'banaan' connectoren kun je eenvoudig achterin een versterker pluggen. Zie de middelste op onderstaande foto


Echter: de draaisluitingen van mijn standaard SR7400 luidspreker ingangen hebben geen gat waar je de banaanconnector in kan pluggen. Klopt dit? Hoe kan ik dit oplossen? Is de draaisluiting bijv. te demonteren?

Gr. Jeroen

JohnWx

Citaat van: jeroenkr op januari 16, 2011, 18:33:06
Beste Medeforummers,

T.b.v. het aansluiten van de luidsprekerkabels op mijn SR7400 wil ik gebruik gaan maken van Van Den Hul DIY speaker connectors. Deze 'banaan' connectoren kun je eenvoudig achterin een versterker pluggen. Zie de middelste op onderstaande foto


Echter: de draaisluitingen van mijn standaard SR7400 luidspreker ingangen hebben geen gat waar je de banaanconnector in kan pluggen. Klopt dit? Hoe kan ik dit oplossen? Is de draaisluiting bijv. te demonteren?

Gr. Jeroen

Klopt
Ze zijn van mening dat blank draad op de verbinding het beste resultaat geeft
Wat je ook kan doen is met een boortje rond 6 mm heel langzaam boren waar de kabel in moet past er ook een banaan in

Veel verkochten we deze pluggen voor dit soort verbindingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jeroenkr

Allen,

Het vreemde is dat op onderstaande foto (betreft een foto van een SR7400 op internet) wel gaten in de speakerconnectoren zit. Hoe kan het dat dit verschild met mijn eigen SR7400 die dit niet heeft?


JohnWx

#4
dopjes eruit halen maar dan past het nog niet

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

#5
Of zitten er geen zwarte plastic plugjes in de aansluitingen ? .... was vroeger toch het geval  :yes:
Gewoon deze kan uithalen en dan er gewoon de speakerpluggen erin steken en ......
Genieten   pompom

Aanpassing .. berichtje te laat / overbodig
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Normale standaard banaanstekkers passen wel gewoon op de SR7500, is deze heel anders dan?

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 16, 2011, 20:57:43
Normale standaard banaanstekkers passen wel gewoon op de SR7500, is deze heel anders dan?

Weet wel dat er soms series zijn waar in het niet past net zoals op een oudere PM serie zoals de 65 54 45 35




volgens mij moet het ook kunnen hoor in deze lijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject