Digitale speler aansluiten op cd speler ivm dac

Gestart door JeroenLeeuwarden, januari 20, 2011, 14:30:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenLeeuwarden

Beste mensen,

Ik overweeg de aanschaf van een simpelere digitale speler als de Teac wap 2200. Verder overweeg ik de aanschaf van een losse DAC om die vervolgens tussen deze speler en m'n [dac loze] versterker te plaatsen.

Maarrr, nu begrijp ik dat mijn cd speler, een Marantz 6000 OSE ook een dac heeft. Kan ik zo'n Teac ook via m'n cd speler naar de versterker lussen? Bijvoorbeeld via een optische ingang.

Dank alvast voor jullie inzichten/tips/antwoorden.

gr. Jeroen
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

nee dat gaat niet is alleen een digital output
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JeroenLeeuwarden

Yep,

Kom net thuis. Speler heeft inderdaad alleen in een optische output. Balen. Zijn we wel snel klaar  :lol:
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

TurboMarco

#4
Je kan die Teac toch gewoon op je versterker aansluiten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

Ik zou die wap2200 niet doen, ik heb 'm ook gehad, de bluetooth connectie tussen de AB en het basisstation (de wap2200) is waardeloos. Hij klapt er om de haveklap uit en het duurt dan soms een halve minuut voor je weer connectie hebt. Dat klinkt niet erg, maar als jij je nummer wil pauzeren omdat  weetikveel de telefoon overgaat of wat dan ook, dan werkt dat erg frustrerend. Bluetooth is over het algemeen altijd kut :)

Beter is een logitech duet met een NAS, maar dat vereist wel een iets hoger budget dan bij een wap2200 alleen.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op januari 21, 2011, 13:02:32
Ik zou die wap2200 niet doen, ik heb 'm ook gehad, de bluetooth connectie tussen de AB en het basisstation (de wap2200) is waardeloos. Hij klapt er om de haveklap uit en het duurt dan soms een halve minuut voor je weer connectie hebt. Dat klinkt niet erg, maar als jij je nummer wil pauzeren omdat  weetikveel de telefoon overgaat of wat dan ook, dan werkt dat erg frustrerend. Bluetooth is over het algemeen altijd vleeswaren :)

Beter is een logitech duet met een NAS, maar dat vereist wel een iets hoger budget dan bij een wap2200 alleen.

of een creative wireless music receiver ik vind het super werken

http://us.store.creative.com/Sound-Blaster-Wireless-Music-System/M/B002BDU95A.htm





Of die kom je nog wel is tegen die van Pinnacle / Roku soundbridge voor heel weinig 


http://soundbridge.roku.com/soundbridge/index.php



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 21, 2011, 07:52:20
Je kan die Teac toch gewoon op je versterker aansluiten .


volgens mij ook, nee weet het zeker kan gewoon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JeroenLeeuwarden

Hij kan ook direct via de versterker, dat is volgens mij ook de standaard oplossing. Echter heb in mijn versterker [volgens mij] geen dac zitten.

Ik dacht ff wat geld voor losse dac te kunnen besparen.

Ik lees op internet wel meer negatieve berichten omtrent de wap 2200. Jammer, ding ziet er wel kek uit en van Teac verwacht je toch wel wat kwaliteit. Lag je bleutooth probleem niet aan mindere firmware die inmiddels verholpen is oid?
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

JohnWx

Citaat van: JeroenLeeuwarden op januari 21, 2011, 17:02:59
Hij kan ook direct via de versterker, dat is volgens mij ook de standaard oplossing. Echter heb in mijn versterker [volgens mij] geen dac zitten.

Ik dacht ff wat geld voor losse dac te kunnen besparen.

Ik lees op internet wel meer negatieve berichten omtrent de wap 2200. Jammer, ding ziet er wel kek uit en van Teac verwacht je toch wel wat kwaliteit. Lag je bleutooth probleem niet aan mindere firmware die inmiddels verholpen is oid?

het hoeft geen verbetering te zijn hoor een dac in een receiver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.