soundbar wel / niet

Gestart door u22u, januari 01, 2011, 14:13:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

u22u

Zijn er forumleden met ervaringen mbt een soundbar.
Zal dit een oplossing kunnen zijn , omdat het voor een surroundsysteem wat  moeilijk word.
(  het is wel schipperen  , maar de ega en kinderen willen surround )
Of zouden jullie adviseren een reciever en daar alleen de center en sub aansluiting bij benutten en niet de rear.
of gaan voor een normale versterker. ( maar dan geen surround mogelijkheden ).
Bij een reciever heb ik de mogelijkheid om de ps3 - upc decoder en cd speler op de hdmi aan te sluiten,dit ontbreekt op  de versterker.
De ega kan erwel mee leven als ik de sr 6004 ga aanschaffen,die heeft de hdmi 1.4 aansluiting , maar of ik die echt ga gebruiken.
wat ik heb begrepen is dat hij dan 3D kan doorspelen naar de tv als die de 3D ook aankan.
Maar ben zelf nog niet echt overtuigd van de 3D , vooral niet omdat ik ons niet met een brilletje op ga zitten.
Ga ik voor de goedkopere uitvoering met hdmi 1,3 blijft er weer wat meer over voor de speakers,

Thnx

Perfect_audio

Citaat van: u22u op januari 01, 2011, 14:13:26
Zijn er forumleden met ervaringen mbt een soundbar.
Zal dit een oplossing kunnen zijn , omdat het voor een surroundsysteem wat  moeilijk word.
(  het is wel schipperen  , maar de ega en kinderen willen surround )
Of zouden jullie adviseren een reciever en daar alleen de center en sub aansluiting bij benutten en niet de rear.
of gaan voor een normale versterker. ( maar dan geen surround mogelijkheden ).
Bij een reciever heb ik de mogelijkheid om de ps3 - upc decoder en cd speler op de hdmi aan te sluiten,dit ontbreekt op  de versterker.
De ega kan erwel mee leven als ik de sr 6004 ga aanschaffen,die heeft de hdmi 1.4 aansluiting , maar of ik die echt ga gebruiken.
wat ik heb begrepen is dat hij dan 3D kan doorspelen naar de tv als die de 3D ook aankan.
Maar ben zelf nog niet echt overtuigd van de 3D , vooral niet omdat ik ons niet met een brilletje op ga zitten.
Ga ik voor de goedkopere uitvoering met hdmi 1,3 blijft er weer wat meer over voor de speakers,

Thnx
soundbar wel: neemt weinig plaats is en is eenvoudig aan te sluiten. Het geeft de illusie van surroundsound.

soundbar nee: het levert absoluut geen surroundsound. De techniek is geheel tegen de stroom in van de tegenwoordige trend: mooi echt geluid. De soundbar is bedacht voor mensen die geen luidsprekers wensen (het 'Bosevolk'). Door te manipuleren met fase, frequenties en reflecties wordt er een synthetisch geluid geproduceerd dat dan 'surround' zou moeten zijn. Je hoort inderdaad een vreemd soort alom geluid, maar het is niet aan te horen, zeker geen film lang.
De film- (en muziek)industrie doet zijn best best om een realistisch geluid te maken en weer te kunnen geven met het bijbehorende aantal luidsprekers en de producenten van soundbars verkl*ten het weer.

Hdmi1.4: nog even en dan gaat alles via cat5.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

SR-6004 heeft geen HDMI 1.4a.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

u22u

Bedankt voor de reactie.

Echt scherp opgelet , was een typfout van deze kant.
Volgens onderstaande link , maar is een sr 6005 ,moet het toch echt een uitvoering zijn met hdmi 1.4:
http://us.marantz.com/Products/3236.asp
Ik weet ook eigenlijk niet of ik op het moment wel 3D via een brilletje wil gaan kijken.( echt niet , dat is voor de bioscoop )
Ik en mijn ega gaat het hoofdzakelijk om de muziek,en de surround was meer gedacht voor de kids en de ps3 spellen.( heb wel een paar blue ray cd in 5.1 , hoofdzakelijk u2 ;-),maar dat kan ook via de 2.1 opstelling )
ik ben er zelf wel uit dat het een 2.1 opstelling word ( met center en met/zonder subwoofer )
Maar ik dacht , als ik op de toekomst wil zijn voor bereid dan heb ik het vast.
maar als ik nu weer lees dat de opvolger alweer in aantocht is cat 5 ,raak ik de weg een beetje kwijt.
ik wil de ps3 de upc decoder  een marantz cd speler en misschien nog een ander apparaat erop aansluiten,en dat lukt wel.

van mijn pioneer 20 jaar plezier gehad , dit wil ik toch aardig gaan benaderen met de volgende marantz reciever.

nogmaals thnx