Streamen doe ik dus ook. Ik heb nog nooit een high-end cd-speler gehad, dus ik weet eigenlijk niet wat ik mis.
Ik streamde voorheen alles met een laptop(via hdmi), LG BD390 en in de slaapkamer een Philips NP2900. Dat ging allemaal op MP3 kwaliteit(VBR of 320 kbs).
Sinds kort heb ik een Sonos systeem, een ZP90 optisch(geen merk kabel, goedkoop) aan mijn receiver verbonden en gebruik dus de DAC van de receiver.
De ZP120 heb ik in de slaapkamer staan en die sturen Wharfedale 10.1 speakers aan.
Mijn cd collectie ben ik aan het omzetten naar FLAC, maar helaas ben ik een lange tijd niet heel erg zuinig geweest met mijn cd's en daarom kan EAC ze niet allemaal meer goed lezen en ben ik dus ook deels afhankelijk van Usenet.
De ZP90 geeft een goed geluid, veel detail. Ik geloof dat het nog wel beter kan met een betere DAC, maar daarvoor nog geen geld. Daarnaast is het een nadeel,dus niet 100% High End, dat de Sonos alleen 44.1 kHz en 16 Bit aankan. Dus de kwaliteit van SACD's zul je niet terugzien in dit streaming apparaat.
Ik ben al met al erg tevreden. De DAC van de Sonos heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik nog wel doen. Misschien dat zoiets nog een positief effect geeft.
Daarnaast heeft niemand hier nog Spotify genoemd die met hun Premium account 320 kbs kan afspelen en daarom heb je heel veel mooie muziek tot je beschikking voor een 9.95 Dollar per maand.
Ik heb het zelf nog niet, maar misschien toch maar eens proberen.