Marantz MA500 monoblokken correct aangesloten?

Gestart door Joris1988, november 18, 2010, 22:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1988

Heb sinds twee dagen vijf MA500 monoblokken aangesloten omdat ik de stereo weergave
van mijn SR6004 mager vind, ondanks het feit dat ik de speakers had aangesloten op de
'bi-amp' manier (speaker C erbij). Een monoblok is voor de centerspeaker (Elac C 120 jet),
de overige vier voor de mainspeakers (Elac EL180). Nu heb ik met veel moeite de gebruiksaanwijzing
kunnen vinden van de MA500 en las daarin dat je twee monoblokken kunt gebruiken per speaker, zie
foto voor het aansluitschema!
Het klinkt fantastisch, net alsof de luidsprekers in een oude sok zaten voorheen!
Maar van een plus naar een min vind ik toch raar, heb ik de boel goed aangesloten?
En moet ik de keuzeschakelaar SPEAKER C achterop de SR6004 weer terugzetten naar OFF?

Bvd voor de reacties!


thepioneer

je moet de luidspreker aansluiten op de plussen van de monoblokken. De minnen moet je met elkaar verbinden.

De monoblok waar je de interlink op aan sluit vanaf de sr is de + de andere monoblok de min.

Indien je er niet uit komt pm me maar voor mijn nummer,
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Joris1988

Dan heb ik ze goed aangesloten, wilde het zeker weten! Nu moet ik nog de
remote aansluiting aan de gang krijgen.

thepioneer

de schakelaar achterop de ma's moet je waarschijnlijk verdraaien. Er zit namelijk verschil in de aansturing van een afstandsbediening met een aan en uit knop en een met een aan en uit knop en een source power knop
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550