Subwoofer vrij extreem bij X-port

Gestart door Raymonddeniet, november 16, 2010, 12:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymonddeniet

Beste,

Kan iemand mij helpen met bepaalde instellingen?

Ik heb mijn SR6004 voor films optimaal afgesteld. Ook bij het afspelen van cd's ben ik zeer tevreden.

Maar zodra ik muziek (mp3) afspeel vanaf mijn pc via bluetooth naar de receiver via de RX101 Bluetooth ontvanger dan krijgt alles een enorme bass boost door de subwoofer.

Ik heb het al geprobeerd met Pure direct en Source direct, maar dan is de bass redelijk tekort.
Wat en waar kan ik het instellen dat alleen voor de M-xport dit geregeld kan worden en niet gelijk ook dit voor cd's en films aangepast wordt...

still life

probeer eens met MDAX?

CiteerM-DAX
(MARANTZ DYNAMIC AUDIO EXPANDER)
This function makes up for lost audio content in
MP3 or AAC sources (from lossy compression)
during playback. Choose one of the following levels
for this effect as desired.
"HIGH": Stronger effect
"LOW": Weaker effect
"OFF": Deactivated
(Using the remote controller)
When switching to M-DAX mode, press the AMP
button.
Press the M-DAX button.
Each time this button is pressed, M-DAX changes
as follows.
OFF LOW HIGH
The "M-DAX" indicator on the front display lights
when M-DAX mode is LOW or HIGH.
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Raymonddeniet

Ik heb dit al eens snel geprobeerd. Zal het nog eens goed doen.
Jammer alleen dat het vrij beperkt is. Niets, weinig of veel. Dus geen tussenafstelling.

Maargoed, ik ga het eens testen hiermee.

Geld de instelling die je kiest in dit geval alleen voor X-port of blijft het ook zo bij blu ray/dvd/cd als je het niet terugzet? Ik had hem nl altijd op high staan.

still life

moeit zich enkel met
CiteerMP3 or AAC sources

maar idd niet veel regelruimte, wat ik nog kan bedenken is je sub beter afregelen
die heb je wsl te hoog ingesteld..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Raymonddeniet

Ik heb een actieve sub. Deze heb ik op -8,0db ingesteld op de receiver.
De sub zelf heb ik altijd staan op wat ie nu staat. Misschien dat ik daar nog speling in heb. Ook gelijk vanavond eens testen met een film dan. Ik ga er eens mee fiedelen.

Dank je wel voor je snelle reacties.

still life

naast db's kun je ook de frequentie lager filteren, is vrij veel mee in te stellen..
of idd gewoon op je sub beetje bijregelen
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Raymonddeniet

Tot dusverre aardig kunnen testen met M-dax. Dat lukt toch aardig. Een beetje draaien aan de volume knop van de sub om te finetunen. Vanavond weer verder proberen maar ik denk dat ik het hiermee kan redden. Dank je wel!