Blu-ray speler op 2 manieren aansluiten op SR7001 ?

Gestart door frankie, oktober 14, 2010, 14:12:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankie

Is het mogelijk om m'n blu-ray speler op 2 manieren (tegelijk) aan te sluiten op m'n Marantz SR7001, zodat ik tijdens het kijken
van een dvd kan switchen tussen beeld en geluid (dac receiver) en beeld en geluid (dac blu-ray speler) ?

Aansluit schema nu :

HDMI out blu-ray speler -->HDMI in receiver (input tv)
HDMI out receiver --> HDMI in lcd tv

In dit geval moet ik m'n SR7001 op tv zetten om te kunnen genieten van beeld en de nieuwe geluidsformaten.

Instellingen receiver :


Stadium III

Als je de BD speler via de HMDI ingang gebruikt moet de speler op LPCm gezet worden omdat de reciever dit kan weergeven
je kunt wel op bitsream werken maar dan krijg je alleen de Core van de DTS of Dolby digital bron
Dus tot 640 KBS

Als je een BD speler via 7.1 ch out aansluit kun je wel van de nieuwe formaten genieten want deze worden dan door de BD speler codeerd en weergegeven naar de reciever (zelfde als SACD )

Kun je het zo krijgen dat je kunt switchen uhhh nee want je moet 2 hdmi uitgangen hebben op de speler
Want via de 1e moet je naar reciever en naar tv en via de 2e moet je vanuit de BD speler naar de tv rechtstreeks

Mijn optie zou zijn als je BD speler de  nieuwe formaten kan weergeven met een onboard decoder dat je deze via de 7.1 ch aansluit en dan het beeld meteen naar de tv brengt

Zo krijg je in mijn ogen het optimale !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4