Sa7001Ki speelt geen SACD af

Gestart door Ron, september 18, 2010, 21:16:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron

Heb ik eindelijk 2 SACD aangeschaft, kan ik ze niet afspelen.
Ik heb de SA7001KI als cd speler, die zou ook SACD af moeten kunnen spelen.
Maar hij doet dat alleen als cd, als ik de optie SACD aanzet speelt hij niets meer. Ik moet de SACD er ook eerst een paar maal indoen voor hij hem ziet.

Als DVD speler heb ik de DV7001, welk ook SACD af speelt. Deze zegt wanneer ik hem er in stop dat het een SACD is, en speelt hem af als cd, maar dan komt er geen geluid uit mijn versterker. (SR9600)?????????????

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast hartelijk dank,Ron
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

Jeroen

Hoe heb je de SA7001/DV7001 aangesloten op je versterker/reciever? Is dit analoog of via de digitale coax/hdmi want sacd kan niet via de digitale uitgang aangesloten worden dat kan alleen via de analoge uitgang.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

hg5812

Hallo.

In principe hoef je maar 1 keer de "sound mode" in te stellen. Als deze eenmaal staat ingesteld op SACD blijft deze instelling bewaard en zal wanneer een hybride CD afgespeeld wordt de SACD mode gekozen worden.
Kan het zijn, dat je een "multi-channel" SACD gekocht hebt: dit formaat wordt door de SA7001 niet ondersteund. Dit zou ook verklaren, dat de DV7001 de CD wel als een SACD herkent.   

Wanneer je een "multi channel" SACD op de DV7001 wilt afspelen moet je gebruik maken van de 5.1 audio uitgang en niet de normale audio (rood/wit) uitgang.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

Ron

Ik heb de SACD ( Pink Floyd - Dark Side Of The Moon ) er zo'n 200 keer opnieuw ingedaan,
daarna "pakte" de speler hem, en kon ik hem als CD en als SACD afspelen.
Zojuist heb ik het weer geprobeert, maar pakt hem weer niet. Na een keer of 10 lukte het weer.
De 2e SACD ( The Birds - Tamberine Man ) pakt ie na een keer of 3 al!?
Moet ik er dan vanuit gaan dat mijn speler niet in orde is? Of geven de SACD's problemen?
De speler is 10 maanden oud, de SACD's zijn nieuw.

De cd speler is analoog aangesloten
De dvd speler is digitaal aangesloten

De reden dat ik via de dvd speler geen geluid heb, ligt dus aan het feit dat ie digitaal aangesloten is?

Hartelijk dank voor de hulp, Ron
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

hg5812

Hallo.

Lijkt er inderdaad op, dat het probleem bij de SA7001 ligt.
Ja, afspelen van SACD's via de digitale aansluiting gaat inderdaad niet.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

thepioneer

waarschijnlijk moet de laser afgesteld worden. deze gaat in een andere stand als hij sacd moet gaat lezen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

ik had problemen dat men SA7001KI wel heel selectief was met wel cd die wel of niet wou lezen of het nou wel of geen cd/sacd was

toen hebben ze bij marantz een nieuw loopwerk erin gezet , hierna had die geen kuren meer en pakte die bijna alle cd,s op een paar na ,maar toen vondt ik het wel best aangezien ik die cd,s bijna nooit draai en 1 daarvan is ook nog beschadigd  als ik de speler aan en uit zet , of anders laatje open play nr 2 leest die de cd,s wel  :roll:

sacd,s heb ik nooit problemen mee gehad  byebye

lo

Zit er nog garantie op?
Indien er nog garantie op zit, dit onder garantie aanbieden bij je winkel.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ron

Nog een paar keer geprobeert, maar hij blijft moeilijk doen met de SACD's.
Ik ga er maar vanuit dat de speler aandacht behoeft, want het feit dat het een KI uitvoering is
betekend niet dat er geen SACD's in kunnen. ( lijkt mij!) Dus maar even een telefoontje doen.

Dan de DVD speler maar even analoog aan sluiten, kan die de taken voorlopig over nemen.

Hartelijk dank voor de hulp!  Gr. Ron
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.