receiver versus AV receiver

Gestart door wiemelen, september 13, 2010, 14:17:34

Vorige topic - Volgende topic

wiemelen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een volledig nieuwe audio set aan te schaffen.
Voornaamste doel hierbij is het afspelen van muziek.
Mijn vrouw en ik houden zelf wel van een leuk filmpje, maar een volledige surround komt er voorlopig niet (ook al door wat plaatsgebrek).

Nu vroegen we ons af wat de beter oplossing zou zijn om het nogal slechte geluid van de TV af te vangen.
Een gewone versterker waarbij we het geluid van de tv via de 2 front speakers laten afspelen of
een av receiver waarbij we naast de front speakers ook een center kunnen aansluiten.
Er zit namelijk nogal wat prijsverschil tussen de 2 oplossingen.

We zijn nog volop aan het rondkijken voor front speakers.
De B&W CM7 bevalt ons wel als ook de Cantara Castor (deze laatste helaas behoorlijk duur).
We zijn nog van plan om ook de Totem, Tannoy, Dynaudio, Mordaunt Short en Monitor audio nog te gaan beluisteren.

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Stadium III

Tja als je er al geen 5.1 doorheen wilt duwen zou ik gewoon voor een stereo versterker gaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

Als het naast muziek alleen maar gaat om het geluid van de tv te verbeteren (bij tv uitzendingen neem ik aan) kun je net zo goed een stereoversterker gebruiken. Er wordt toch niet meerkanaals uitgezonden. dus dan is dit genoeg, hooguit aangevuld met een subwoofer voor de lage tonen als dat door de speakers niet duidelijk genoeg is.

voor dvd/blurayfilms moet je zelf afwegen of het het waard is.

misschien ook een oplossing: voor een paar honderd euro heb je 5.1 setjes (incl bluray) die goed filmgeluid geven. Vaak hebben deze ook kleine speakers die niet snel in de weg staan.
Dan kun je daarnaast een aparte opstelling voor het stereosysteem ergens neerzetten die puur daarvoor gebruikt wordt.

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

fred3543

je budget is natuurlijk ook een redelijk bepalende factor.... :|
als je een CM7 set van 1600 euri neerzet is een huistuin en keuken 5.1 set een beetje zonde...
ga eens luisteren naar een SR6004/6005 met een Bluray speler eraanvast - neem zelf een cd mee - en vraag
of je eens de complete surroundset van B&W mag beluisteren.. :kwijl: als je dan nog nee kan zeggen.. HB
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub