Reconen van speakers......

Gestart door Musicman, september 03, 2010, 17:41:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

Beste formers.

Zoals de meeste weten, worden speakerunits speciaal voor een bepaald concept gebruikt.
Na verloop van jaren en veel gebruik van de speakers , kan het zijn dat de speakerranden kapot gaan.
Een veelkomend probleem bij foamranden, is dat ze na verloop van tijd "uitdrogen".

Er zijn gerenomeerde zaken, die een stel oude speakers opnieuw kunnen "reconen" en nieuw leven inblazen.

Mijn vraag is......

Heeft iemand ervaring hiermee, en hoe heb je dit "opgelost"?
Heb je dit zelf opgelost ("gereconed"), of heb je dit laten doen......en bij wie?

Ik kreeg een paar keer deze vraag vanuit m'n omgeving, en ben zelf ook benieuwd.
Dus......shoot!!


Gr, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marvin


Musicman

#2
Hoi Marvin.

Dit weet ik al, en ook weet ik de bekende "repair" zaken.

Maar het gaat mij om eigen bevindingen...........
Het zelf doen, het laten doen en de bevindingen na het reconen.

Als je die hebt, deel ze dan...... :wink:

Gr, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marvin

Ik heb ze niet laten reconen, wel zitten er op 3 speakers nieuwe linnenranden. Geen rubber of foam dus, maar stug linnen.
Bevindingen?
Het werkt.

TurboMarco

Mjn Magnat TP35 zijn voorzien van nieuwe rubber randen ipv de oude foamranden ,wat ik mij heb laten vertellen is dat foam of rubber niet veel uitmaakt omdat je rubber in vele soorten en maten hebt,met andere woorden je hebt stug rubber en soepel rubber .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

schoute

Ik heb toevallig net vorige week 2 Philips FB-565 Digital World speakers van nieuwe foamranden voorzien. Materiaal besteld bij Audiofriends. Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht (is uiteraard wel een klusje waar je even de tijd voor moet nemen). Ze klinken weer perfect.

Gr, Ernst

Musicman

Citaat van: Marco op september 05, 2010, 02:51:56
Mjn Magnat TP35 zijn voorzien van nieuwe rubber randen ipv de oude foamranden ,wat ik mij heb laten vertellen is dat foam of rubber niet veel uitmaakt omdat je rubber in vele soorten en maten hebt,met andere woorden je hebt stug rubber en soepel rubber .

Hoi Marco.

Hoe ben je erachter gekomen, welk rubber je kon gebruiken voor jouw speaker(s)?
En......werken ze nu "beter" of is er in het geluidsbeeld niets verandert.

GR, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

TurboMarco

Citaat van: Musicman op september 05, 2010, 13:19:50
Hoi Marco.

Hoe ben je erachter gekomen, welk rubber je kon gebruiken voor jouw speaker(s)?
En......werken ze nu "beter" of is er in het geluidsbeeld niets verandert.

GR, pat
Aangezien de luidsprekers van 1980/82 zijn en ik de 3e eigenaar ben heb ik deze niet gehoord met foam randen,nu werken ze goed en dat is wat telt .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)