SR7005 in combinatie met een nas (Synology DS211)

Gestart door wiemelen, januari 19, 2011, 21:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiemelen

Hallo,

Ik ben van plan de SR7005 aan te schaffen en deze in een netwerk hangen in combinatie met een nas, namelijk de Synology DS211.
In principe kan ik dan audio bestanden van mijn nas afspelen via de AV receiver.
Ook video bestanden (films en series van internet downloads) wil ik dan afspelen op mijn tv.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Positief/negatief.
Of misschien een aanbeveling voor een andere nas?
Laat maar horen  :-)

groeten,
Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

WimPeu

Zou eerder denken aan een losse media speler. De interne streaming moet je niet te veel van verwachten, zeker op video gebied valt het vaak tegen. Een beetje streamer die dat veel beter kan kost vaak maar een habbekrats.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

wiemelen

Mmm na nog wat zoeken en bekijken van specificaties lijkt het er op dat de SR7005 enkel maar audio en JPEG's ondersteunt.
Dus inderdaad een losse media speler erbij lijkt me een goede oplossing.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

WimPeu

Volgens mij ook wel wat Video hoor. Probleem is vaak dat niet alle gangbare codecs ondersteund worden en ook nogal eens subtitles problemen hebben. Heel irritant iig. En als je geen I-pod/Phone oid hebt is ook de navigatie door de menu's en mappen vaak omslachtig. Dit in tegenstelling tot een mediaplayer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES