Marantz PM

Gestart door n123mv, september 03, 2010, 18:29:53

Vorige topic - Volgende topic

n123mv

Hoi Marantz forum leden,

Ik heb vorige week een Marantz PM 710 DC versterker gekocht. Ik heb hem nu aangesloten en ik merk dat er een zachte brom in het geluid zit.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Heeft iemand misschien een tip wat ik kan vervangen?

Alvast bedankt.

HAL9000

Is het een centrale brom?? betekend dat je die hoort op beide kanalen?

er is een elko's defect, meestal een centrale in de voeding  of bij het begin van de voorversterker bijvoorbeeld 50V 100µF 220µF.  Ik zou deze versterker gelijk reviseren, als er al 1 helemaal verdroogd is dan heb je best kans dat de rest al al -20% tot 50% zit.

eventueel kunnen jouw grote afvlak elko's van?? 50v 1X.000µF defect zijn.. kom wel vaker voor bij die series!

NIET meer aanzetten!

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

kan je een foto van de binnenkant maken?
wie weet zie ik al iets...

Trouwens ik zeg wel elko's  er zit bij deze een complementair paartje power transistors die ook soms stuk gaan
all met all wel weer een reparatie bak  :roll:  :-o

n123mv

Ja het is inderdaad een zacht centrale brom. Ik weet niet of ik dat allemaal zelf kan repareren. Hoeveel zal reparatie ongeveer gaan kosten denk je?

Alvast erg bedankt

HAL9000

WAT een ellende   puke puke puke puke puke puke puke puke puke
Wat is dit nou weer voor amateuristische zooi.

ja ik weet nu niet wat ze hebben geflikt???  dit is NIET origineel!
ben bang dat ze iets kapot hebben gemaakt in de voeding....

wat heb je er voor betaald.?

n123mv

inderdaad. Ja ik heb er 100euro voor betaald. Best veel nog. Ik denk dat ik hem weg doe. Ik heb nog een PM310 die prima werkt. Ik zet hem op marktplaats met de problemen die die heeft. Ik weet namelijk zelf niet wat ik er aan kan maken.