Marantz 7200 defect, een techneut gevraagd.

Gestart door MauriceV, juli 02, 2010, 21:33:27

Vorige topic - Volgende topic

MauriceV

Vanmorgen is mijn Marantz reciever doorgebrand, hij sloeg eerst in de beveiliging en daarna heb ik hem weer aangezet en niet gewacht tot ie koeler was.
Het volume stond toen wel zachter op een gegeven ging ie weer aan en probeerde ik hem aan te zetten.
Toen begon het te stinken en te roken aan de voorzijde, later zette ik hem weer even aan om te kijken
waar het euvel zat.
Dit zit dus aan de voorzijde, hier zijn een paar weerstanden verbrand en een contact met het koelelement
ook werd er een  kleine condensator erg heet, maar zie aan de buitenzijde niks bijzonders.
Voor de duidelijkheid zet ik er een paar foto,s bij.
Wat er precies is gebeurt , ik denk oververhitting dat ie het niet meer kwijtkon??

HAL9000

Ja dit zijn soort mini versterkers (integrated) lekker goedkoop en behoorlijk wat vermogen.
Maar dat vermogen kan er ook zo uit  :-o Ik denk als je de omliggende weerstanden even doormeet.
En de P en N versie ic's even na meet dat het niet al te ingewikkeld zal zijn.

Ik vind het wel apart, want zo'n blokje (ic) vliegt niet snel uit elkaar er moet ergens kortsluiting zitten.
als het nu het IC zelf is geweest of door toedoen van iets anders dat moet uit testen blijken.

ps: ik keek even weer op de foto's  beide P en N ic zijn defect. Dus 1 kanaal.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MauriceV

Mijn buurman is er net even bij geweest die zei ook al dat er 2 eintrappen kappot zijn, en deze heeft me een adres gegeven van een goeie reparateur, die zal ik straks eens even bellen.
Zal mijn benieuwen.

MauriceV

Gisteravond, mijn marantz reciever weer opgehaald nadat hij is gerepareerd.
ben er weer erg blij mee, kwam er nu pas achter wat ik mistte.
er zijn 4 nieuwe ic,s opgezet, 2 waren lek en 4 weerstanden + nog 2 condensatoren,
de totale schade was € 143,-
Hij doet het weer perfect pompom

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Johan Koole

Hallo Maurice,

Zit deze reparateur in beetje in de buurt van Dronten?

MauriceV

Niet echt hoor, Lutjebroek is niet in echt in de buurt van Dronten nopompom

Johan Koole

Hoi Maurice,

Is dit Lutjebroek net achter Enkhuizen?

Johan Koole

Hoi Maurice,

Heb je ook een naam met adres voor mij?

MauriceV

Probeer hem al 2 avonden te bellen voor je, maar ik vermoed dat ie met vakantie is of zo..

MauriceV

Hij was net wel thuis , je kan contact met hem opnemen nr stuur ik je wel per pm bericht.
Je bent zo in Lutjebroek met de auto vannaf dronten, de dijk over en je bent er.  pompom