hee dit is interessant.. ik twijffel tussen een pm17 en een pm7200 en wilde hier wat advies vragen en nu lees ik voor het eerst iemand die de pm8000 mooier klinken dan de pm17.
mijn vraag was eigenlijk of de pm17 ook in klasse A speelt. want daar lees je nergens iets over terug. ( of is dit helemaal vanzelfsprekend?)
vaak lees ik dat de pm17 niet te vergelijken is met een pm8000 of pm7200 maar ik wil eigenlijk (ook vanwege financieele redenen) liever eerst voor de pm7200 gaan maar kon via een acceptabele prijs een pm17 kopen en was in dubio. tot er weer een pm7200 op marktplaats kwam. mijn gevoel zegt dat ik eerst maar eens voor de pm7200 moet gaan , ik heb teneslotte ook een sa7001KI.
de pm17 word in what hifi niet bijzonder gewaardeerd. de pm7200 heeft een award gekregen...en op audioreview word hij door veel mensen de hemel ingeprezen... ook op
hifi.nl staat een alleraardigste recensie.
dus tja ik denk dat er niet veel over blijft om zelf eerst maar eens aan te schaffen en mezelf te overtuigen.
mijn boxen zijn trouwens de scan speak opus van speakerland met opgewaardeerde filteronderdelen.