Trafo laten wikkelen

Gestart door Rene, juni 15, 2010, 14:54:47

Vorige topic - Volgende topic

Wie heeft er adressen om trafo's te laten wikkelen

a
0 (0%)
b
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Rene

Hallo,

Ik ben niet zo bekend met de forums maar doe toch maar een poging.

Ik ben in het bezit van een Marantz ST8 en PM8(eerste eigenaar). De ST8 heeft één probleem dat is dat de hoogspanningstrafo overleden is (kortsluiting). De PM8 is een poging gedaan tot reparatie door apparatenreparatie groningen, maar dat is uiteindelijk niet gelukt en heeft beide eindtrappen geheel gestript violent1

De vraag is nu wie heeft er een goed adres om een trafo te laten wikkelen? De spanningen zijn bekend!

Inmiddels is de collectie uitgebreid met:

2100 tuner (was mijn eerste marantz tuner) ruim 30j in mijn bezit.
model 1515 reciever
model 1530 reciever
2110 tuner (met 1 trafo ipv 2 aparte is gemodificeerd)
SR 1000, PM200 versterker, ST400 tuner.

René.

daffy

Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

sattie

Eindtrappen gestript ? Dus ze zijn nog erger terug gekomen voordat het app daar heen ging ??

HAL9000

Dat hoor ik wel vaker dat, apparaten soms slechter terug komen.
Is eigenlijk te gek voor woorden, zeker voor een bedrijf.
Mochten er nu vreemde omstandigheden zijn omtrent de PM8 zoals vreemde onbekende onderdelen of slechte documentatie. Maar nee.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rene

Ja inderdaad Apparaten reparatie Groningen heeft mijn PM8 mooi verprutst en al mijn onderdelen eraf gejat, ik heb wel mijn geld wat ik moest betalen voor de "reparatie" terug gekregen. En nu zit ik van de wal in de sloot.

Maar gelukkig zijn er mensen die wel verstand van marantz apparaten hebben.

Daffy bedankt voor de link zal eens contact met ze opnemen.

Zijn er nog meer mensen die een trafo voor de scoop tuner moeten hebben, dan kunnen we die natuurlijk in 1 keer laten maken.

René

HAL9000

En het is zo zonde,  kijk als het een 2270 ofzo kapot was, er zijn er genoeg nog.
Maar Pm8 zie je zelden nog, merendeel is defect os staat hoog en droog te spelen ergens.
Voor een liefhebber zoals ik is het wel een item natuurlijk.
Nu ben ik gelukkig wel voorzien van mijn versie van de pm 8  :-P

Ik heb Alles gereviseerd,  alle transistoren, alle elko's  bi polair en normale.
alle tin bindingen, alle bekabeling vast gesoldeerd, nieuw koelvet, schakelaars gereinigd, nieuw relai, nieuwe aan/uit schakelaar,  :-o

speelt nu al een jaar perfect  :-D alleen vreet dat ding vermogen  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!