Sa 8003 gelukkig weer terug :)

Gestart door thepioneer, februari 17, 2010, 20:56:20

Vorige topic - Volgende topic

merlin

? en misschien kopen en spelen Range mensen meer SACD's?
Alles wordt steeds plastieker tegenwoordig dus... waarom zou in de Premium niet net zoveel plastic zitten als in de Range...

Wie wil mij vertellen dat SACD beter dan CD klinkt?
Wie kan mij dat vertellen (dus omdat ie dat uitgebreid heeft vergeleken..).
-geen salesmen please-
heb wel eens gehoord dat een demo sony installatie op sacd niet klonk...
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

merlin

Citaat van: Willem-A op juni 01, 2010, 18:27:15
Ik speel soms een SACD af op mijn DV7001. Meestal gebruik ik voor normale CD's mijn CD17MKII m, maar heb laatst eens wat CD's en SACD's geleend van een kennis. Deze waren verder dus gelijk aan elkaar, dus zelfde CD van dezelfde artiest. Wat opviel was dat bij een enkeling de SACD beter klonk, maar de CD laag sterk te wensen overliet. Als een gewone CD in dezelfde speler verdween hoorde je veelal geen of nauwelijks verschil met de SACD. Mijn idee is dus dat men opzettelijk de CD laag op een hybride SACD slechter van kwaliteit maakt, zodat het verschil groter lijkt. Ik heb zelf de SACD Concrete Love van Julia Fordham, die prima klinkt, maar als ik van dezelfde artiest de CD Swept in de 7001 leg, klinkt die zeker zo goed. Ik denk dat dit ook voor veel mensen een reden is geen SACD schijfjes aan te schaffen. Ik denk ook wel eens dat met de topspelers opzettelijk uitvoert als SACD speler, zodat mensen ook de software gaan kopen. Maar wees eerlijk, zoveel is er op SACD nou ook weer niet te krijgen en als je nagaat dat veel mensen een MP3 al prima vinden, en dus al zeer tevreden zijn met een simpel CD'tje, dan verwacht ik niet dat SACD een succes gaat worden. En dat hebben we de afgelopen jaren ook al kunnen zien. Natuurlijk zijn er altijd mensen die er bij zweren, maar ik denk dat gros het wel prima vind zo.

Nieuwsgierig: Wat precies liet dan bij die CD-laag te wensen over?
... en had het ook iets met volume te maken? SACD zou onder andere meer hoog moeten opleveren maar als je geen sacd-getunede boxen hebt is het wat dat betreft zinloos, tenzij je toch nog de eerste boventoon duidelijker (minder vervormd) hoort...
de 2e en 3e boventoon zouden zo wie zo te zwak moeten zijn. Alhoewel ik niet uitsluit dat je de lagere interferentietonen (geen vervorming!) wel hoort en dus dat die ook bijdragen aan het totaal geluid.
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

merlin

heyy ik ben : "Marantz fan"

gisteren was ik nog: "Ik ken Marantz"

zou ik gestegen zijn in de hierarchie (ehhh moeilijk woord).. :schater:
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: merlin op juni 01, 2010, 19:02:51
Nieuwsgierig: Wat precies liet dan bij die CD-laag te wensen over?
... en had het ook iets met volume te maken? SACD zou onder andere meer hoog moeten opleveren maar als je geen sacd-getunede boxen hebt is het wat dat betreft zinloos, tenzij je toch nog de eerste boventoon duidelijker (minder vervormd) hoort...
de 2e en 3e boventoon zouden zo wie zo te zwak moeten zijn. Alhoewel ik niet uitsluit dat je de lagere interferentietonen (geen vervorming!) wel hoort en dus dat die ook bijdragen aan het totaal geluid.

meer hoog kan niet

we horen van 20 t/m 20000 khz althans de jeugdige na je 25ste word het minder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Ik heb speakers gehad die ook tot de 50khz speelden, dat had een grote invloed op de katten in de buurt.  :-D

Marantz 81

ow ja die van mij heeft alleen problemen met een aantal gewone cd,s , SACD niet  maar daar heb ik er ook niet zoveel van

SACD klinkt gewoon beter groter geluidsspectrum

maar is allemaal afhankelijk van de geluidskwaliteit opname , ik heb een SACD van simple minds ( best of ) en heb ook de gewone CD ervan ,wat een duidelijk verschil is in geluidskwaliteit

maar als ik daarna een CD luister van Katie melua , klinkt deze beter als de SACD van simple minds  :wink:

Slashhead

Citaat van: merlin op juni 01, 2010, 09:59:23

Wie wil mij vertellen dat SACD beter dan CD klinkt?
Wie kan mij dat vertellen (dus omdat ie dat uitgebreid heeft vergeleken..).
-geen salesmen please-
heb wel eens gehoord dat een demo sony installatie op sacd niet klonk...

Ik heb getest op mijn eigen installatie met Diana Krall: Love scenes. De gewone CD en de SACD. (fysiek dus twee media). SACD is een stuk beter, meer diepte en sprankelender. Betere bassen, eigenlijk is alles gewoon beter.
ik heb ook SHMCD geprobeerd en ook daar hoor ik verbeteringen die in de buurt komen van SACD vs CD.
Maar e.e.a. is nogal afhankelijk van de speler. Een hele goede CD speler kan best beter klinken dan een SACD.