Ik heb enkel goede ervaringen met Vifa,ze presteren over het algemeen goed en zijn zeker gezien hun gemiddelde aanschafprijs heel goed afgewerkt,de tweeters klinken naar mijn mening niet schel maar eerder mooi gedetaileerd,een aanrader vind ik de HT275D2 dat is een 26mm geweven dome met een dubbele kamer,die is uitermate geschikt om laag te crossen (va 2000Hz 12 Db oktaaf),ook met de woofers en mids zit het wel goed,de fabric lijn worden door veel gerenomeerde luidspreker merken gebruikt (oa Magnat,Mission,elipson,Duntech,BNS,eva).
Naar mijn mening klinken Vifa units over het algemeen niet te warm maar ook niet kil maar gewoon neutraal ,en de snelheid hangt natuurlijk in de eerste plaats af van het algehele speakerontwerp,natuurlijk zijn er altijd wel lichtere en stijvere units te koop (bv Seas Excel met de magnesium membraam) maar kosten dan ook minstens het dubbele.
Naar mijn mening zijn aanraders wat betrefd speakerontwerpen:
Vifa Impulse ,een fraaie monitor die zeker gezien zn vrij lage aanschafprijs heel groots klinkt.
Vifa Basis , een hele grote speaker die dan ook een enorme stage neer weet te zetten.
Speakerland vecktor 0 ,nog groter dan de Basis !! ,deze heeft in totaal 12 Vifa units (per kant) te beschikking en heeft ook nog een machtige 40 cm Beyma subwoofer geintegreerd
.
greetz Marco