PM80 kapot

Gestart door Swoef, mei 14, 2010, 01:10:48

Vorige topic - Volgende topic

Swoef

Hallo allemaal!

Na jaren plezier heeft mijn PM80 het begeven.  :cry:
Het linkerkanaal klinkt vervormd als een radio die net niet op de juiste frequentie staat.
Eerst begon het allemaal met luid gekraak in het linkerkanaal wanneer de versterker een tijdje aanstond. Met uit en aanzetten was het dan tijdelijk verdwenen. Met nu dan uiteindelijk het vervormde geluid als resultaat.

Nu is mijn vraag, is het nog de moeite waard om m te laten repareren?
Het blijft een fantastische versterker, maar de vraag is hoe kostbaar het wordt en of ie na de reparatie weer een tijd mee kan.

Peter

JohnWx

Citaat van: Swoef op mei 14, 2010, 01:10:48
Hallo allemaal!

Na jaren plezier heeft mijn PM80 het begeven.  :cry:
Het linkerkanaal klinkt vervormd als een radio die net niet op de juiste frequentie staat.
Eerst begon het allemaal met luid gekraak in het linkerkanaal wanneer de versterker een tijdje aanstond. Met uit en aanzetten was het dan tijdelijk verdwenen. Met nu dan uiteindelijk het vervormde geluid als resultaat.

Nu is mijn vraag, is het nog de moeite waard om m te laten repareren?
Het blijft een fantastische versterker, maar de vraag is hoe kostbaar het wordt en of ie na de reparatie weer een tijd mee kan.

Peter

Als hij weer goed is heb je weer een mooie versterker vind ik

Je kan contact opnemen met forumlid HAL of SB_Marantz die woont bij Elst

de onderdelen zijn lastig te vinden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

carbest

Hallo!

Ik denk wel dat het de moeite waard is. Je moet alleen weten wat de reparatiekosten zijn. Tel € 50,- voor het achterhalen van het probleem. Wanneer de reparatiekosten plus een algehele 'servicebeurt' niet meer is dan € 150,- dan is economisch te verantwoorden. Een geservicede PM80 doet op marktplaats ook 150,- tot 175,-.

Als de PM80 de zwakke schakel is in je set dan kan je beter geld bijleggen en een mooie andere versterker aanschaffen om je geluid op een hoger plan te krijgen. Al heb je wel een vrij leuke versterker nodig om de PM80 te evenaren. De mannen en vrouwen op dit forum kunnen je wel vertellen wat een goede vervanger is voor een PM80.

Zo kijk ik er tegenaan en zo zak ik het doen. Mijn PM82 heeft het ook begeven (zie topic 'is mijn versterker nu van mij heen gegaan?'), maar ik laat hem tzt repareren. Mijn luidsprekers en Cd speler moeten eerst vervangen worden om een echt beter geluid te krijgen.

Succes!

Groet,
Carbest
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

JohnWx

Citaat van: carbest op mei 14, 2010, 21:49:10
Hallo!

Ik denk wel dat het de moeite waard is. Je moet alleen weten wat de reparatiekosten zijn. Tel € 50,- voor het achterhalen van het probleem. Wanneer de reparatiekosten plus een algehele 'servicebeurt' niet meer is dan € 150,- dan is economisch te verantwoorden. Een geservicede PM80 doet op marktplaats ook 150,- tot 175,-.

Als de PM80 de zwakke schakel is in je set dan kan je beter geld bijleggen en een mooie andere versterker aanschaffen om je geluid op een hoger plan te krijgen. Al heb je wel een vrij leuke versterker nodig om de PM80 te evenaren. De mannen en vrouwen op dit forum kunnen je wel vertellen wat een goede vervanger is voor een PM80.

Zo kijk ik er tegenaan en zo zak ik het doen. Mijn PM82 heeft het ook begeven (zie topic 'is mijn versterker nu van mij heen gegaan?'), maar ik laat hem tzt repareren. Mijn luidsprekers en Cd speler moeten eerst vervangen worden om een echt beter geluid te krijgen.

Succes!

Groet,
Carbest

Een PM80 die een service heeft gehad gaat voor iets meer vaak 225 / 250 €
Als jij er voor mij een kan vinden die aantoonbaar een service heeft gehad gaarne
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Swoef

Citaat van: carbest op mei 14, 2010, 21:49:10
Hallo!

Succes!

Groet,
Carbest

Wat heet de zwakste schakel .... ik heb allemaal spul uit 90'er jaren.
PM80, Marantz ST-50L tuner, Rotel RA980 BX cd speler, PROAC Studio 1 MK II luidsprekers.
Is voor mij nog steeds niks mis mee ...  :-D
Ik heb ook nog tweedehands een tweede setje gekocht voor heel weinig:
Rotel RA980 BX versterker en een Rega Planet CD speler. Maar de Rotel versterker haalt het niet met de PM80 vind ik.

Eip

Citaat van: jwx op mei 14, 2010, 12:28:35
Als hij weer goed is heb je weer een mooie versterker vind ik

Je kan contact opnemen met forumlid HAL of SB_Marantz die woont bij Elst

de onderdelen zijn lastig te vinden

Elst gelderland, of Elst utrecht. :yes:

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

carbest

CiteerEen PM80 die een service heeft gehad gaat voor iets meer vaak 225 / 250 €
Als jij er voor mij een kan vinden die aantoonbaar een service heeft gehad gaarne

Klopt, die doen meer. Een niet geservicede zit op het bedrag van € 150,- Mijn excuus! Des te sterker het punt dat repareren en een servicebeurt nog zinvol is voor de PM80.

CiteerWat heet de zwakste schakel .... ik heb allemaal spul uit 90'er jaren.
PM80, Marantz ST-50L tuner, Rotel RA980 BX cd speler, PROAC Studio 1 MK II luidsprekers.
Is voor mij nog steeds niks mis mee ...  grin
Ik heb ook nog tweedehands een tweede setje gekocht voor heel weinig:
Rotel RA980 BX versterker en een Rega Planet CD speler. Maar de Rotel versterker haalt het niet met de PM80 vind ik.

Dan zal ik die PM80 maar laten repareren zolang het niet te veel in de papieren gaat lopen. Het is ook het gevoel dat jij het nog waard vind natuurlijk.

Groet!
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Nicowico

Citaat van: Eip op mei 15, 2010, 09:33:44
Elst gelderland, of Elst utrecht. :yes:

Gr  Eip.

Nee, Cuijk, Brabant.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

HAL9000

Citaat van: Nicowico op mei 15, 2010, 11:53:41
Nee, Cuijk, Brabant.

misschien word dat wel je nieuwe Sansui service centre!!  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Nee Cuijk bij Elst :schater:

Swoef

Nou .... hij staat bij HAL hoor. Ik ben benieuwd of ie straks weer net zo lekker speelt als voorheen.
:-D

Swoef

Citaat van: Swoef op mei 18, 2010, 23:18:53
Nou .... hij staat bij HAL hoor. Ik ben benieuwd of ie straks weer net zo lekker speelt als voorheen.
:-D

En ik heb m dinsdagavond weer opgehaald en gisteravond uitgeprobeerd. Hij speelt weer als vanouds! Misschien zelfs iets beter  :-D

STK module is vervangen en een zootje elco's. Hij wordt ook veel minder warm dan voorheen.

Jon, hartstikke bedankt voor de reparatie!

HAL9000

Veel luister plezier!!!!
HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.