Hallo iedereen.
Eerst wil ik jullie allen hartelijk bedanken voor de moeite die jullie doen om iemand te helpen.
Ik ben voor het eerst alleen thuis vandaag:geen kids,vrouw en buren!
Ik heb me nu even eens goed kunnen bezighouden met te luisteren en inderdaad,ik hoor toch wel verschil:
Het volume van de SR kan ik praktisch volledig opendraaien nu,zonder dat het geluid slecht wordt en dat merk je toch ook als je op een "normaal" niveau speelt,de lage tonen klinken net iets beter.
Ook heb ik de source direct functie eens geprobeerd : als je deze opzet klinkt het geluid net iets helderder.
Nu ga ik nog wat proberen te verschuiven met de speakers en dan zien we nog wel.
Maar ik denk inderdaad dat het signaal van de voorversterker het belangrijkste is.
Toen ik van de week de ma's ging beluisteren bij de vorige eigenaar,viel mijn mond open van verbazing:die man had volgens mij niet de allerlaatste en beste apparatuur (een voorversterker van NAD,de ma's en speakers van Tannoy waar je de mijne 5x in kwijt zou kunnen) maar toen hij wat jazz muziek liet horen (ik ben tevreden met mijn speakers) dacht ik : met wat ben ik thuis bezig,precies het verschil tussen een klokradio en een deftige speaker.
Maar ja,je kan niet alles in 1 keer hebben,dan zou de fun er ook snel af zijn.
Als ik nog een probleem zou hebben,laat ik het jullie wel weten.
Mvg,Tom