Aansluiten van een oude breedbeeld op de Marantz SR4003

Gestart door TSF, maart 22, 2010, 14:21:43

Vorige topic - Volgende topic

TSF

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist geregistreerd op dit forum; hier kunnen jullie meer lezen: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4838.0.html

Dit is de achterkant van mijn SR4003:

Na mijn verhuizing is mijn set-up lichtjes gewijzigd. Het komt er op neer dat ik nu graag zowel DVDs als filmpjes van mijn PC op mijn breedbeeld TV wil afspelen. Ik zit nu te denken aan de volgende configuratie:

• DVI uitgang van mijn PC via een DVI-HDMI verloop kabel aansluiten op HDMI Input 1.
  • HDMI uitgang van mijn DV4003 rechstreeks op HDMI Input 2
  • En nu komt het; omdat mijn oude breedbeeld TV alleen scart en composiet en S-video ingangen heeft weet ik even niet hoe ik alles moet aansluiten op mijn TV.

Ik denk in eerste instantie aan een S-Video kabel tussen de Monitor Out-uitgang en de S-video ingang op de TV. Maar of dit beeld oplevert vanaf de HDMI inputs durf ik niet te zeggen....

Wat is jullie advies? Alvast bedankt!

Marvin

welkom op dit maffe forum!

het is even nadenken hoor, dat wat je vraagt...  :lol:

ik ben bang dat je tv het een stuk minder doet qua beeld met de pc dan de platte tv waar hij eerst aan zat.
al geprobeerd??

de dvd speler zou ik gewoon met scart naar je tv doen, -en dan met glasvezel of coax naar de versterker.
de pc weet ik zo snel niet, wel vind ik het persoonlijk het makkelijkst wanneer de bronnen direct naar de tv toe gaan. (voor de pc waarschijnlijk minder interessant omdat die met dvi is).
dan hoeft de versterker niet aan te staan om geluid te krijgen.

Marvin.

thepioneer

Welkom op het forum :)

Ik zou gewoon de composiet pakken. Een scart stekker gaan halen waar je 3 cinch aansluiting op hebt. lijkt mij het eenvoudigste
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TSF

@ Marvin; de LG is nog steeds mijn computermonitor... Dat geeft een voortreffelijk beeld idd. Maar de TV staat nu bij de zithoek, en de stille wens is dus om afleveringen van series die ik op mijn PC heb staan op de TV bij de zithoek te kunnen bekijken. Niet zo gezellig om met een aantal mensen achter je bureau te gaan zitten  :wink:

@ The Pioneer; op welke uitgang sluit ik die composiet dan aan? Bedoel je dat ik alleen de gele stekker van de composiet-naar-scart kabel  aansluit op de monitor out-uitgang en het audio gedeelte los laat hangen? Als dat werkt is dat natuurlijk een mooie simpele oplossing!

Het is een verbinding die ik niet heel vaak zal gebruiken; meestal kijk ik DVDs. Maar als het kan is het mooi meegenomen!

Groeten

Marvin

ik begrijp het, maar heb je uberhaupt al geprobeerd wat voor beeld je tv eruit gooit met dat signaal van de pc.
niet elke crt vindt dat leuk...  (maw, je kan de letters niet lezen!!).

TSF

Ik zal dat idd van het weekend eens even aansluiten om te kijken hoe het beeld is.....

Groeten

Roland65

Je kunt ook altijd nog denken aan een streamer.
Volgens mij heeft jwx er nog 1 in de aanbieding van Philips.
gewoon aansluiten op je pc met een kabel of draadloos en kijken maar!
Kun je meteen je muziekbestanden over je installatie beluisteren!
Ik heb dezelfde en bevalt prima!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Marvin

TSF

Dat is idd een goed idee! Ik zat zelf al even te kijken naar een WD TV. Ik heb al een mooie WD Passport portable HD, en in principe gaat het doorgeven van geluid vanaf mijn PC al via een mooie geluidskaart en een mooi kabeltje.... Dus ik zou hem echt alleen voor beeld gaan gebruiken. Ik denk er even over, bedankt voor de tip!

TSF

Ik heb dit probleem inmiddels als volgt opgelost: Mijn PC is inmiddels opgewaardeerd naar Windows 7, en dat OS heeft een perfecte ondersteuning voor Virtual OS. Ik heb nu een mooie videokaart besteld met S-Video uitgang, die ga ik onder dat Virtual OS laten draaien. Zo heb ik dus een tweede OS die ik alleen gebruik voor filmpjes en om MP3s te draaien.... Hopen dat het goed werkt!