Hoi iedereen,
sinds een goede maand ben ik in het bezit van een SR5004 receiver.
Via een coaxial-input is het geluid van mijn HTPC verbonden met de receiver.
Met de HTPC kijk ik uiteraard films en die staat ingesteld dat er voor AC3 (Dolby Digital) en DTS een passthrough moet toegepast worden via spdif .... eigenlijk gebeurd dit dan ook automatisch voor de coaxial-out van de HTPC.
Zodanig dat de decodering door de Marantz uitgevoerd wordt. Werkt prima.
Nu .... wat is het probleem;
als ik tijdens het bekijken van een film met Media Player Classic Home Cinema eens door de film wil scrollen of bvb. een fragment wil opzoeken ..... dan valt op die momenten het AC3 of DTS signaal uit de HTPC effe weg en schakelt de versterker steeds om naar stereo pcm om dan vlak erna terug om te schakelen naar AC3 of DTS als het signaal er terug is.
De versterker lijkt het nu net daar toch wel wat moeilijk mee te hebben. De éne keer hoor je bijna niks, de andere keer al wat luidere clicks ... éénmaal was het eens een joekel van een "PLOP" door alle speakers waarbij ik me echt een breuk verschoot en de Marantz erdoor in Power Protection Mode gegaan was.
Effe dacht ik aan die fameuze "POP OF DEATH" ..... gelukkig kreeg ik de Marantz terug gereset door samen "Surround Mode + Clear + Exit" in te drukken op het frontpanel.
Zijn voorganger .... mijn oude SR4001 AV-receiver had daar nu eens geen last van.
Kan iemand mij verklaren wat er hier aan de hand zou kunnen zijn, hoe het zou komen dat de SR5004 daar zo gevoelig aan is
Ik durf echt niet meer door een film te scrollen zonder eerst de 5004 op "mute" te zetten.
Ook mijn Klipsch'jes vinden die kloppen wellicht niet zo leuk.