Geluid uit DLS R-66 (geen laag)

Gestart door KRISGS, oktober 07, 2008, 19:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: KRISGS op februari 09, 2010, 20:27:56
mja ik weet het zelf ook niet zo direkt, heb ze nu voor te testen nearfield gezet , dus op 1,5m van mij en ook een 1,5m uiteen en dan klinken ze behoorlijk, strange, toch ?
Om verder op uw reactie te reageren, welke speakers zijn goed ? maar ja, wel betaalbaar eh, ben maar een arbeidertje eh, lol
Allicht handig om uit te zoeken wat de DLS speakers nog opbrengen en een budget bepalen?
Tevens handig om aan te geven wat jij van speakers verwacht, waar moeten de speakers aan voldoen?

Sander.

JohnWx

#76
Citaat van: KRISGS op februari 09, 2010, 20:27:56
mja ik weet het zelf ook niet zo direkt, heb ze nu voor te testen nearfield gezet , dus op 1,5m van mij en ook een 1,5m uiteen en dan klinken ze behoorlijk, strange, toch ?
Om verder op uw reactie te reageren, welke speakers zijn goed ? maar ja, wel betaalbaar eh, ben maar een arbeidertje eh, lol

op het forum zoeken op de speakers van johanmaserati


toch vind ik het raar je kan van een bepaalde speaker houden maar elke normale speaker van boven de 1000 euro per set moet al een ruime voldoende krijgen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Klipsch speakers

die hebben een zeer hoog rendement ,zetten een geluidsdruk neer waar je U  :-o tegen zegt met een standaard versterker

http://verkopers.marktplaats.nl/2337188  2 x 8 inch (20 cm ) woofers   violent1 HB

Maurice

Het lijkt mij haast dat je een akoestiek probleem hebt. Misschien wat meer met de plaatsing spelen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

viceadmiraal61

ik zou zeggen verkoop de dsl en ga voor indiana luidsprekers heb met de former leden
de luidspreker beluisterd en ze moesten het opnemen tegen 2 meter hoge kodo drums
lees verslag op meet and greet...

Jeroen

#80
Misschien een beetje offtopic maar zijn de luidsprekers van indianaline ook geschikt voor rock en pop muziek (vind alles wel mooi maar ik draai het meeste rock). Met name de tesi204n vind ik wel een mooi speakertje en wil deze wel eens verglijken met de mordauntshort 902i. De 902i is een goeie luidspreker alleen heeft een metaldome tweeter (wat hard kan overkomen en zeker met de wat frissere nieuwe klank van de marantz receivers) en heeft een basreflex aan de achterzijde wat in mijn situatie niet gunstig is waardoor ik de speaker verder van de muur zetten en dan staat de speaker zowat in het midden van de kamer.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KRISGS

#82
lol, kheb er nu een Ecler PAM900 aangehangen , dit is een pa versterker, heb zo precies de indruk dat het iets beter is , maar ze staan nu dus nog in driehoek 1,5m
Van dat accoustisch probleem was ik ook al aan het denken, als ik tussen de speakers luister op een kleinere afstand heb ik meer bass. Precies of waar ik zit het in tegenfase uitkomt, maar zet ik een speaker  in tegenfase is de bass helemaal weg ( bass en kick )

KRISGS

ok, knoop doorgehakt, eigenlijk niet moeten doen, heb de speakers van m'n vader gekregen, de Quadral Wotan MK5, dit is met de titanium bandtweeter, enig probleempje is dat de linkse tweet stuk is, hopelijk vind ik nog vervang ergens, mag toch wel voor speakers in deze prijscategorie zou ik denken