Ik heb 2 hele mooie RCA splittertjes van audioquest gekocht, deze:
Ik wil die splitters gebruiken op m'n dac.
Het is zo dat ik die dac zowel op m'n versterker als op m'n hoofdtelefoonversterker wil aansluiten.
Die dac heeft 3 analoge uitgangen, XLR, normale RCA en invert RCA.
Bij m'n CD7 sloot ik de hoofdtelefoonversterker gewoon aan via de XLR uitgangen. Alleen als ik kabels aan de XLR uitgangen van de D1 aansluit, dan schakelt ie de RCA uitgangen uit
Tot afgelopen weekend had ik m'n hoofdtelefoon aan de invert RCA uitgangen aangesloten, maar afgelopen zondag heb ik m'n hoofdtelefoonversterker aangesloten op de normale RCA uitgangen, en dat klinkt net iets mooier.
Ik zocht daarom een manier om zowel m'n versterker als m'n hoofdtelefoonversterker aan de normale RCA uitgangen aan te sluiten. (m'n hoofdtelefoonversterker doorlopen via een TAPE loop op m'n versterker wil ik niet, ik wil m'n versterker niet aan hebben als ik via m'n hoofdtelefoonversterker muziek zit te luisteren
)
Daarom heb ik dus die RCA splitters gekocht. Alleen is het nou zo dat die splitter ook het uitgangssignaal door 2-en split? En dat m'n beide versterkers dus een minder hoog signaal binnenkrijgen, en ik dus beide versterkers harder moet zetten wil ik het zelfde signaalsterke horen als ik zou luisteren zonder splitters?
Zo ja, is dat...erg?
Kijk, ik heb beide versterkers nooit tegelijkertijd aan. 'Voelt' ie dan niet dat al het signaal naar slechts 1 versterker gaat en dat dus het volledige signaal zal zijn ipv de helft?
Ja, ik heb hier weinig kaas van gegeten, vanavond ga ik het proberen maar ben nu eigenlijk al benieuwd