Master Four of zelfbouw

Gestart door gm, november 07, 2010, 13:46:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gm

Zijn de afgelopen week enkele keren gaan luisteren en kwamen steeds uit bij de Master Four luidspreker welke we een zeer mooi en rustig geluid vonden geven op de Marantz SR 8002, ook de Canton Karat was zeker niet slecht.
We zoeken een speaker die redelijk dicht tegen een muur kan staan.
Zijn daarna ook naar Oss gegaan en hebben daar naar enkele uitvoeringen van Scanspeak geluisterd wat ook heel mooi was.
Ik heb zelf geen ervaring met zelfbouw maar wat zijn de voor en nadelen.
Als we zouden kiezen voor de Master four dan moeten we wel van een ander merk de front en de achter speakers nemen omdat deze er niet zijn van Master, terwijl bij zelfbouw dit denk ik makkelijker te realiseren zal zijn.
De prijsklasse waar we in kijken is tussen de 1000 - 1700 euro per speaker.

JohnWx

Het enige wat je waarschijnlijk niet zo mooi krijgt is de afwerking van de speaker


alles is leverbaar als bouwpakket


maar met veel vlijt en rust en licht schuren en rust en weer met de roller erover


wat ik vroeger nog wel is deed was afwerken met Hammeritte kreeg je zo een traanplaat effect en elke ongelijk stuk lijkt net of het zo hoort en je kan er over heen blijven rollen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johanegg

Ik weet niet vanwaar je bent maar ik heb hier voor een klant een mooie set liggen van Art Coustic die ik gerust wil opstellen om je te laten luisteren. Het zijn mooie flatspeakers die een zeer aangenaam en gedetaileerd geluid weergeven. In hun reeks zijn er voldoende mogelijkheden om de center en rearspeakers te integreren in het geheel.
Ik heb zelf de kleinere reeks op een iets oudere marantz hangen en deze doet het perfect.

laat maar weten.

gr

johan