Welke cinch pluggen??

Gestart door Vlearmoes, februari 10, 2010, 20:44:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Naast het bouwen van enkele powercord`s (foto`s volgen)
heb ik een aantal meters coax 6 liggen en wil deze gaan gebruiken om interlinks te gaan maken
dwz afwerken met mooie pluggen en kous en netjes gesoldeerd met zilversoldeer.

Maar welke pluggen kunnen jullie me aanraden ?  
de keus is reuze maar zoek een betaalbare met erg goeie kwaliteit

De lengte wil ik op 75cm zetten.

de spec`s van de coax 6

Constructie

1 Ader: massief 1,7 mm Ø, zacht-gegloeid blank elektrolytisch koper
2 Isolatie: luchtcelisolatie, bestaande uit schijfjes polyethyleen (PE), waarover een
polyethyleen buis (bamboeconstructie) is aangebracht
3 Afscherming: koperband
4 Mantel: polyethyleen (PE) groen
Elektrische specificatie
Impedantie: 75±1,5 Ohm
Capaciteit: 50 pF/m
Demping bij: 100 mHz 3,7 dB/100 m
200 mHz 5,2 dB/100 m
500 mHz 8,4 dB/100 m
800 mHz 10,7 dB/100 m

Mechanische specificatie

Buigradius: 90 mm
Max. trekkracht: 600 N (m.b.v. trekkous)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

MadVillain

http://www.hollandlink.nl/index.php?item=cinch-_-tulp-connectors&action=page&group_id=8&lang=NL

Lok cinch pluggen zijn wel aan te raden. imo goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zelf heb ik banaanstekkers van het merk en die zijn ook erg fijn :P

Vlearmoes

Citaat van: MadVillain op februari 10, 2010, 21:07:59
http://www.hollandlink.nl/index.php?item=cinch-_-tulp-connectors&action=page&group_id=8&lang=NL

Lok cinch pluggen zijn wel aan te raden. imo goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zelf heb ik banaanstekkers van het merk en die zijn ook erg fijn :P

Zien er idd mjammie uit  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

#3
Ik gebruik de pluggen van IT (intertechnic) en die kosten €6,50 pst ,deze zijn erg stevig gebouwd en lenen zich erg goed voor stugge coax zoals Hirschman koka .
Voor soepele kabel zoals microfoon kabel vind ik de chinese (merk ??)pluggen van €4,00 pst toereikend .


IT pluggen


Monacor.

edit:Monacor ,zijn dus geen chinees  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

scanspeakman

Neem een paar neutrik nf2c-b/2's. Die lossen gelijk het grootste probleem met cinch op; welke idioot heeft vroeger een systeem ontwikkeld waar je eerst contact maakt met de "hete" aansluiting en daarna pas met de massa. Hoe dom kan je zijn. Deze Neutrik's lossen dat probleem op met een "verende" massa.

Scanspeakman