Crossover instellingen Marantz NR1501 en Handshake probleem tussen Cisco Decoder

Gestart door NR1501 MS 914 premiere, november 11, 2010, 21:30:00

Vorige topic - Volgende topic

Royce

Interessant topic dit. Ik heb nog een JBL SCS 200.5 setje op mijn NR1501 aangesloten.

Even snel wat specs:
Sattelieten: 110Hz - 20kHz
Center: 100Hz - 20kHz
Sub: 35Hz - 160Hz

Ben niet van plan een nieuw setje aan te schaffen dus hier gaan we het voorlopig mee doen.
Misschien dat er nog 2 full range fronts komen, maar voorlopig niet.

Tot zover:
- sattelieten + Center op 'small'
- afstanden handmatig ingeven (via auto setup staan ze op 4.4m terwijl het +/- 5,5m is)
  (voor de sub zelfs op 3,5m.. terwijl die ook 5,5m is)
- sattelieten op 120Hz crossover en center op 100Hz crossover
- subw. op NORM en half open. Eventueel bijregelen op versterker.
- HT EQ uit.

Nog een aantal vraagjes:
1. Wat met de dB's te doen? aangezien ik nu alles handmatig afstel?
2. Sattelieten nu op 120Hz gezet aangezien de handleiding van de SCS 200.5 dat als ideaal ziet.
Levert 110Hz meer op, aangezien ze dat aan kunnen? Zie het verschil daarin niet zo.
Wel dichter bij de hier genoemde 100Hz.
3. Of Center nu ook op 120Hz zetten?
4. Wat ik ook niet snap is de Room EQ modus.. aan of uit?

Henkieboy

Ik heb ook een cisco interactieve decoder ( een zwarte en dat is vlgs mij het laatste type) en als ik die aansluit op mijn marantz 1501 (DSS ingang) dan heb ik , na powerdown van de cisco, wel beeld maar geen geluid.
Als ik de volgende dag weer tv wil kijken heb ik geen beeld en moet ik de decoder weer helemaal afzetten en weer aanzetten en dan komt er weer beeld maar geen geluid.
Ben weer terug naar de oude situatie en dat is de decoder rechstreeks op mijn televisie ( LG 50PK550) en de decoder optisch op de Marantz.
Ik heb alle instelmogelijkheden geprobeerd ( volgens mij) maar helaas ...........
Heeft iemand dit probleem ook ??   HLP

greetzzzzzzzzzz

Henkieboy

ps ben helemaal nieuw op dit forum