UD5005 luidruchtig (brom) bij 3D films

Gestart door ptheborg, oktober 26, 2012, 15:12:31

Vorige topic - Volgende topic

ptheborg

Is het andere bezitters van een 3D Blu-Ray speler UD5005 ook opgevallen dat bij het afspelen van de recentere 3D films de Blu-Ray wel erg hard rondspint en daardoor behoorlijk wat geluid veroorzaakt. Dit is wel zo luid dat het ook echt storend is. Leg je je hand op de speler dan voel je de hele speler trillen.
Wanneer je doorspoelt, vaak na 30-40min. is de laser beland op een plek van de Blu-Ray waarbij minder snel hoeft te draaien om dezelfde hoeveelheid data in te kunnen lezen en neem het gebrom af tot nauwelijks hoorbaar. (stel je voor: eerste 30-40min genoodzaakt met koptelefoon op)
Is dit een probleem waar mijn exemplaar mee kampt of hebben meer UD5005 bezitters hier last van?

Bedankt alvast voor reacties.

Ik overweeg nl. 2 opties:
1. Aanschaf UD7006 (maar ja, misschien heeft deze ook wel het probleem)
2. Modificatie huidige speler, wattenstokken en ander dempend materiaal

Gr,

Peter

BenK

Beste Peter,

Ik heb de UD7007 en die is muis en muisstil.

ptheborg

Ja de UD7007, maar die is me net iets te duur. Zijn voorganger, de UD7006 kost nu ongeveer hetzelfde als een UD5005 destijds, nu UD5007.
Toevallig ook ervaring met die voorgang 7006?

pameijer

Gezien de berichten de laatste tijd op dit forum en mijn eigen ervaringen kunnen we wel stellen dat het loopwerk van de UD5005 gewoon  puke is, helaas! 3D films draai ik zelf niet, dus die ervaring kan ik niet met je delen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WilliamB

Geen probleem met mijn UD7006 in 2d, over twee weken ga ik deze ook gebruiken als 3d speler.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

verschil tussen de 500x en de 700x is een ander loopwerk

en de eerste serie van de 5005 is veel aandacht aan besteed qua geluid, later is het echt fabriceren geworden en verkopen veel geluid of scheve lade's of heel kast resonantie (hij is erg leeg van binnen)

gelukkig zijn er meer merken voor een BR speler  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Activa

Bij de 7007 hoor je enkel bij het laden een beetje geluid van snel draaien, eens de BR ingelezen is rest er maar weinig of geen storend geluid ook niet bij 3d versies.
Je kan misschien de kast wat dempen met antiresonatiemateriaal zoals Dynamat o.d. zoals ze gebruiken om deuren enz. van wagens in de carhifi mee te dempen. Of er eens verzwarende plaat boven opleggen.
Is het bij iedere BR even erg of zit er ook daar verschil, misschien dat de ene schijf wat beter in balans draait als de andere.... In ieder geval wel een jammer fenomeen, je zou eens in een winkel kunnen navragen en  het daar dan eens vergelijken met ander versies en toestellen.

ptheborg

Heb wat meer tests uitgevoerd met (verschillende) 3D blu-rays.
Het blijkt dat sommige slecht zijn uitgelijnd en wanneer je me je vinger in het midden een beetje heen en weer wrijft dit flink kan uitmaken wat betreft het trillen in de speler.

Blijft een vervelend terugkerend probleem bij nieuwe films die steeds hogere bitrates (sneller draaien) gebruiken om de informatie op het scherm te toveren.

JohnWx

Citaat van: ptheborg op november 23, 2012, 14:07:05
Heb wat meer tests uitgevoerd met (verschillende) 3D blu-rays.
Het blijkt dat sommige slecht zijn uitgelijnd en wanneer je me je vinger in het midden een beetje heen en weer wrijft dit flink kan uitmaken wat betreft het trillen in de speler.

Blijft een vervelend terugkerend probleem bij nieuwe films die steeds hogere bitrates (sneller draaien) gebruiken om de informatie op het scherm te toveren.

Als je een luidruchtige heb met de kap eraf leg is wat op het loopwerk en zitten er bij jouw ook al wat loodbituum op loopwerk ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: John Wx op november 23, 2012, 14:30:29
Als je een luidruchtige heb met de kap eraf leg is wat op het loopwerk en zitten er bij jouw ook al wat loodbituum op loopwerk ?

toch zie ik opties om een hd in te bouwen  :wink: :lol:

Marvin

Gewoon even een pure vraag,
Draait die schijf sneller met een hogere beeld kwaliteit dan?
Of DD5.1 tov DTS-HD...?

--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op november 23, 2012, 19:13:46
Gewoon even een pure vraag,
Draait die schijf sneller met een hogere beeld kwaliteit dan?
Of DD5.1 tov DTS-HD...?

--Verstuurd zonder netwerk--

gelukkig ik heb 2D dus 2 speed :wink: :angel:

WilliamB

Citaat van: wbrands op oktober 26, 2012, 15:46:14
Geen probleem met mijn UD7006 in 2d, over twee weken ga ik deze ook gebruiken als 3d speler.
Ik kijk nu 2d en 3d. GEEN probleem hier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3