Subwoofers bouwen advies gevraagd

Gestart door Marantz 81, januari 03, 2010, 16:51:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

ik loop al een tijdje ermee rond in mijn hoofd om 2 subwoofers (Stereo  :kwijl:) te gaan bouwen van 8 inch ,beide apart in een gesloten kist

dan via een  2 kanaals eindversterker om de subwoofers aan te sturen

ze zullen dan beiden naast men DLS R55 komen te staan ,dus fase verdraaien lijkt mij dan niet nodig , of wel ?? zou in ieder geval het niveau en afkap frequentie willen kunnen regelen ,zijn zulke losse printen verkrijgbaar ??

alleen vindt ik de keuze van merk subwoofer nogal moeilijk , zelf zat ik te denken aan 100w 4 ohm enkelspoels en een ongedrukte papieren conus ( zelfde conus als men DLS R55 )

kist berekenen en bouwen is voor mij geen probleem  :wink:


groeten Arjan  byebye

Stadium III

Ik zou ze gaan gebruiken met apparte subamps waarin je crossover end ook kunt instellen
ben de naam ff kwijt

Dan kun je ze 2 actieve subs maken let er wel op dat je goed moet kijken hoe de fase komt te staan
Dit kan wel eens zijn dat 1 op 0 moet en de 2e op 180

Ik heb dit wel eens meegemaakt dat ik meer spl kreeg en een vlakkere response dus een fase zal zeker wel makkelijk zijn

Ik zou persoonlijk wel 10 ich erin zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dennis E36

#2
Kist berekenen stamt nog uit Car-audio tijdperk of niet? :wink:
Heb ik zelf ook mee gestoeid destijds. Ben alleen ff de naam vh progje kwijt...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

Citaat van: Stadium III op januari 03, 2010, 17:19:33
Ik zou ze gaan gebruiken met apparte subamps waarin je crossover end ook kunt instellen
ben de naam ff kwijt

Dan kun je ze 2 actieve subs maken let er wel op dat je goed moet kijken hoe de fase komt te staan
Dit kan wel eens zijn dat 1 op 0 moet en de 2e op 180

Ik zou persoonlijk wel 10 ich erin zetten
hier aan toevoegend dat een fase tussen de nul en honderdtachtig ook goed mogelijk is, zo staat de fase van de Tannoy sub hier op iets van 40 graden, lager gaat het fout icm de Rel sub die het stereo paar staat te ondersteunen.
terwijl hondertachtig tegen fase is..
subs zijn raar, maar daar komt degene wel achter die naar de submeeting gaat.
ik acht Robby wel kundig genoeg dat soort ongein voor elkaar te boksen...  :wink: :-)

Maurice

Ik zou eerst eens kijken op de websites van www.speakerland.nl en www.speakerenco.nl

Hier staan complete bouwpakketten op.

Bepaal ook je budget, en kies ;)

Wil je echt zelf ontwerpen, bepaal eerst je budget, kies je drivers (kijk wederom op de genoemde websites) en/of meld je aan op forum.zelfbouwaudio.nl
Hier staan een hoop tips en is veel ervaring aanwezig met zelfbouw.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

bedankt voor de adviezen allemaal  :-) 

wordt wel erg duur 2 woofers ,aangezien standaard woofer weer snel het veld zullen gaan ruimen  :yes:

kom op zo,n  1200 tot 1500 euro uit voor het geheel

beetje te gek , ga gewoon voor een bouwpakket van speaker&co enkele woofer VIFA MA26  of een kant en klare  DLS 3.10  :roll: