Apparatuur beschermen tegen invloeden van "buiten"

Gestart door Vlearmoes, januari 19, 2010, 09:58:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Op welke digitale overdracht doel je??

Er zijn zoveel factoren; bv de sterkte, lengte enz
en denk niet dat die stralen zo erg zijn dat ze zomaar alles kunnen beinvloeden en daar zal ook rekening mee gehouden zijn  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 18:24:00
Op welke digitale overdracht doel je??

Er zijn zoveel factoren; bv de sterkte, lengte enz
en denk niet dat die stralen zo erg zijn dat ze zomaar alles kunnen beinvloeden en daar zal ook rekening mee gehouden zijn  :yes:
digitale overdracht zoals cd/dvd/schotel>tuner/dac/notebooks en pc's in een draadloos netwerk.

juist bij digitale data overdracht zou je het meteen moeten merken als er iets niet pluis is,het werkt namelijk 100% of helemaal niet als het signaal word beinvloed .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vlearmoes

Een optische kabel brengt de signalen hier het best over   vooral over lange afstanden (glasvezel)
de koperkernen hebben de meeste last van invloeden buiten af en worden beschermd door?.......dan heten ze coax  :-P

Over de mate van invloed is het ook van belang waar je je bevindt
misschien heb je wel eens gehoord dat een CRT een regenboog aan kleuren laat zien op een bepaalde plek/plaats in huis en die onverklaarbaar lijkt??   en bv 1 meter verderop niet??   (vraag anders is een service monteur)
Hier helpt al een koperen plaat onder de tv die geaard is! -->   magnetisme/waterader??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Blijkbaar hebben wij hier geen problemen van evt invloeden van buitenaf ,we hebben een 8jr oude schotel/digitale tuner met ca 25 mtr coax (Hirschmann koka) kabel ,en de Sharp lcd laat een prima plaatje zien,ook de crt's hier in huis vertonen geen vreemde verschijnselen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

@Lo  je hebt toch wel een overspanings beveiliging voor je apparatuur ?

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 20, 2010, 17:25:06
@Lo  je hebt toch wel een overspanings beveiliging voor je apparatuur ?

Nee, op dit moment niet redface
Mede nav dit topic ben ik inderdaad hier weer naar gaan kijken en via google ook al weer het eea gelezen. Heb in het verleden wel eens overwogen om een "stekkerblok" met overspannings beveiliging aan te schaffen (bijv van de praxis oid) maar las ook dat deze apparaten niet altijd bescherming bieden. Het mooiste is denk ik om een overspannings beveiliging in de meterkast te zetten, zo ie zo voor mijn set en misschien voor nog wel een aantal groepen. Is wel duurder en moet in principe door een installateur worden aangelegd, maar ik wil zeker weten dat het daarna goed is :yes:. Zit ik nog wel met de vraag of deze overspannings beveiliging mijn probleem met blikseminslag in de buurt, zoals ik al omschreef, op lost. Misschien ontstaat er wel een inductiespanning in mijn huis installatie die dan weer net niet door die overspannings beveiliging wordt aan gepakt? Je ziet ik heb wel een oplossings richting maar ook nog een aantal vragen. Tot de tijd dat ik iets definitiefs heb toch maar iedere keer de stekker er uit :-D. Iets anders waar ik ook nog mee worstel is of de schade ontstaat door alleen hoogspanning in mijn 220 istallatie of mogelijk ook nog via de kabel. Destijds met mijn kappote TV's heb ik niet laten onderzoeken/repareren dus daar weet ik niets van. (stom eigenlijk :x)

Misschien zijn er nog mensen met goede of praktische ideƫen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.