Marantz pm-75

Gestart door koen.vanwieren, november 27, 2009, 20:19:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koen.vanwieren

Kan ik speakers met een impedantie van 4 ohm aansluiten op een marantz pm-75 zonder dat hij te warm wordt?


Stadium III

Geen probleem

Alleen opletten met een te luid volume
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

koen.vanwieren

Ik neem aan dat de versterker thermisch is beveiligd, klopt dit?

Hier mensen ervaring met de pm-75? wat is de algemene mening over deze versterker? is 150 een redelijke prijs?

mars

Citaat van: koen.vanwieren op november 27, 2009, 20:19:12
Kan ik speakers met een impedantie van 4 ohm aansluiten op een marantz pm-75 zonder dat hij te warm wordt?




Oi

Wel goed dat je dit vraagd , maar als je alleen de impedantie weet, heb je in principe nog niet zo veel info tenaanzien van hoeveel werk of moeite je  versterker heeft met je speakers.

Een paar weetjes zijn ;
1- Als je bijvoorbeeld speakers hebt met een max vermogen van 150 watt en je sluit daar een versterker op aan met een vermogen van 25 watt of zo  . Dan gaan je speakers eerder overlijden , dan als je  diezelfde speakers van max  150 watt aanstuurt met een 250 of 300 watt versterker.
Je spoeltjes enz enz worden te heet.

2- Met hoeveel stroom stuurt de versterker de wattjes naar de speakers?   Sommige zogenaamde ''high current amp'' kunnen gewoon een spoel achter de tweeter of woofer gewoon verbranden.
Ik heb hier pas een voorbeeld van gehad bij iemand die al 1 keer( maarliefst clown1) gepost heeft op dit forum.
Hij heeft als versterking wat oudere top harman kardon versterkers, en als speakers heeft ie de grooste Visoniks.  Op een bepaald ogenblik brand lucht en ja hoor spoel doorgefikt. 

3- oke je speakers zijn 4ohm , maar hoe liniaer zijn ze ?  een al te grote dip in je grafiek kan je speakers ook mollen.



grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

koen.vanwieren

Dit geeft een hoop om over na te denken.

mijn speakers zijn kef reverence 105/3. Wat info van de kef site:

Frequency Range                         49Hz - 20kHz +/- 2.5dB at 2m on ref axis (-6dB at 20Hz when used with KUBE 200)
Directional Characteristics           Flat within 2dB from 50Hz to 17kHz up to 30 degrees off axis
Maximum Output                         115dB spl on programme peaks under typical listening conditions
Characteristic Sensitivity Level     93dB spl at 1m on reference axis for pink noise input of 2.83 V rms, band limited 50-20kHz (anechoic conditions)
Amplifier Requirements                Suitable for use with amplifiers capable of providing between 50 and 300W into 4 ohms resistive load.
Nominal Impedance                      4 ohms resistive 20Hz-20kHz
Weight                                            42 kg (92.5 lb)

mars

#5
oi

Zoals je ziet geven ze aan dat het karakter ''flat'' is , nou en dat samen met dat hoge rendement.  dat moet voor die pm-75 als vakantie voelen :lol:.

Nee maar even serieus , deze componenten kan je zonder probleem matchen.

By the way ; is dit die zwarte pm-75 van marktplaats?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

koen.vanwieren

Oke, dat is geruststellend.. Ja klopt, een bekende van je?

mars

Citaat van: koen.vanwieren op november 28, 2009, 00:09:51
Oke, dat is geruststellend.. Ja klopt, een bekende van je?


oi

Nee hoor ik ken de man niet, maar een pm-75 zie je niet vaak, vandaar dat ik het me herriner.
(trouwens wel blij dat ik me wat herriner , is het nog niet zo erg als ze eerst dachten.
Nu is het namelijk alleen maar '''KORSAKOV LIGHT'' :-D clown1)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun