SM-80, koopje van de maand

Gestart door SMarcel, november 11, 2009, 09:36:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo forummers,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum, niet op HiFi gebied maar dat zijn de meeste denk ik.

Ik zet dit hier in de TECHNIEK topic want het behoort in mijn ogen toch bij de techniek van het apparaat.

Voor ik begin over de SM-80 wil ik even mijn Marantz historie laten weten.

Ik ben vroeger begonnen met een Marantz versterker Model 1030, daarbij was een Marantz tuner Model 2100 en heb daar een Superscope cassettedeck CD-314 bij gekocht.

Daarna heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering een complete JVC set gekocht maar dat was van korte duur.

Toen kwam er weer bezinning en heb ik een Marantz PM-78 versterker aangeschaft en daarbij een Marantz CD-67mkII OSE.
De PM-78 staat nog steeds in volle glorie op de slaapkamer te draaïen maar de CD-67 heeft met CD-lees problemen het veld moeten ruimen voor een Philips 634.

En dan nu naar de SM-80, ik kom eigenlijk wekelijks bij de kringloop in ons dorp om tegen dat ene juweeltje aan te lopen. Van de 100 bezoeken gaan er 99 onverrichte zaken weer retour maar vorige week heb ik een werkelijk juweel gescoord.
Er stond een champagne kleurige SM-80 waarvan de aan/uit knop er af was. De basis van deze knop zit er nog dus kan wel bediend worden.
Omdat men bij zo'n kringloop een eindversterker niet kan testen en omdat de knop er af was ging deze weg met op de prijssticker "voor de hobby" en "geen garantie" en let op, de prijs was maarliefst  :yes: € 12,50 :yes:.
Ik heb deze SM-80 mee naar huis genomen, mijn eigenbouw eindversterker losgekoppeld en de Marantz er tussen en wat schetst mijn verbazing, deze speelt als een nieuwe.

Nu snappen jullie denk ik wel waar ik naar op zoek ben!! Ja, inderdaad een mooi goud/champagne kleurig vierkant aan/uit kapje. Zie hiervoor de foto's

Ik hoor het graag.  

HAL9000

Ja zo kom je aan je apparatuur  :-D als je handig bent, vertin alles even en probeer die knop te repareren.
Dit zijn hele goede eindversterkers qua klank en prestaties.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RonaldW

Das top !
Wat jij hebt gedaan daar heb ik het altijd over maar dat komt er maar niet van.
Gewoon 1 keer per week in de kringloop kijken of er voor bijna niets, iets te koop is !
Geniet van je SM( heb je toch nog een SM room hahaha) en die knop zal ook nog
wel ergens in een laatje liggen !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2