Marantz cd-75 dx moet opwarmen en maakt brommend / krassend geluid

Gestart door Djekkie, november 07, 2009, 17:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Djekkie

Ik heb een 2de hands Marantz cd-75 dx gekocht.
Nu zijn er een aantal problemen.
- Ten eerste moet de cd-speler eerst een tijdje aanstaan voordat je functies kan bedienen, zolas play of open. Voor die tijd reageert hij nergens op. Tijdens het opwarmen maakt hij een brommend geluid. De opwarm tijd duurt 30 sec tot 3 minuten.
- Afgelopen avond zorgde de cd speler ineens ook voor een krakend naar geluid over de boxen. Het geluid van de cd werd gedempt en het nare krakende geluid overstemde alles.

Mijn vraag is of iemand weet waar dit aan kan liggen. Ik ben zelf niet heel erg technisch, maar ik wil graag weten of het te repareren valt en of dit in verhouding staat met 2de hands waarde van de cd speler.

Groet.

HAL9000

voeding---> elko's eventueel een defecte spanning regelaar.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Djekkie

Hoi HAL9000.

Bedankt voor je reactie!

Kan ik dit zelf herstellen? Wat zijn elko's eigenlijk? Waar vind ik de spanningsregelaar, hoe check ik of deze het nog doet?
Heb ik hier nieuwe onderdelen voor nodig? Kan ik die halen bij een electronicazaak?

Groet.



Dennis E36

Citaat van: Djekkie op november 07, 2009, 18:47:13
Hoi HAL9000.

Bedankt voor je reactie!

Kan ik dit zelf herstellen? Wat zijn elko's eigenlijk? Waar vind ik de spanningsregelaar, hoe check ik of deze het nog doet?
Heb ik hier nieuwe onderdelen voor nodig? Kan ik die halen bij een electronicazaak?

Groet.




Niet lullig bedoeld, maar als je de ballen verstand hebt van electronica adviseer ik dat
je de apparatuur LAAT maken....

Succes
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Djekkie

Hoi Dennis,

Ik snap helemaal wat je bedoelt, en had dit zelf ook al bedacht, vandaar dat ik in eerste instantie ook vroeg of jullie een inschatting kunnen maken over hoe duur deze reapratie ongeveer zal zijn. Met andere woorden, staan de kosten van een reparatie in verhouding met de tweedehands aanschafwaarde van zo'n cd-speler. Een indicatie van de herstelkosten door een professional is daarnaast ook handig omdat ik dan weet of de reparateur een reeel bedrag vraagt.

Bedankt voor al jullie reacties!
Groet.

HAL9000

Citaat van: Djekkie op november 07, 2009, 18:47:13
Hoi HAL9000.

Bedankt voor je reactie!

Kan ik dit zelf herstellen? Wat zijn elko's eigenlijk? Waar vind ik de spanningsregelaar, hoe check ik of deze het nog doet?
Heb ik hier nieuwe onderdelen voor nodig? Kan ik die halen bij een electronicazaak?

Groet.





Ik weet niet als een cd 75 ingewikkeld in elkaar zit zoals een cd 73??
de voeding is merendeel hetzelfde principe. Dat is niet ingewikkeld.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

De CD 75 zit heel simpel in elkaar,de waarde is niet veel behalve voor mij een emotionele waarde,ik heb deze speler zelf ook en heb hem nieuw gekocht,die van mij speelt nog als een zonnetje ,en dat na ruim 23 jr  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Djekkie

Goed. Als het een makkelijke reparatie is dan is het mij wel waard om hem naar een reparateur te brengen.
Hopelijk blijftie het dan daarnaa nog een hele tijd goed doen.

Nogmaals bedankt!  notworthy