Goede versterker voor singer/song en jazz

Gestart door Gust0, december 16, 2010, 20:24:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gust0

Hoi , met al jullie ervaring vroeg ik me af of er bepaalde versterkers beter zijn dan andere voor bepaalde muziekgernes. Ik luister vooral naar singer/song , folk , jazz en klassiek en bezat vroeger de combinatie Marantz PM7200 en Jm Lab 816s waarmee dit zeer goed klonk.
Nu wou ik echter een upgrade en ben naar de combinatie Marantz KI Pearl Lite en Focal Profile 918 gegaan en moet jammer genoeg vaststellen dat dat diepe warme geluid waar ik zo aan gehecht was verdwenen is.
Nu vind ik de Focal's wel goede speakers dus is het vooral de versterker waar ik mee aan de slag wil gaan dus alle suggesties zijn welkom.  :|

Maurice

Marantz is met de huidige serie van het warme geluid afscheid aan het nemen. Er zijn denk ik genoeg mooie versterkers te vinden voor je.
Je zou bijvoorbeeld naar een oudere Marantz kunnen kijken, bijv. PM17, PM16, PM 15, PM14, PM90, PM95 etc.
Een hele upgrade tov zowel de KI lite als de PM7200.

Anders zou je ook eens naar wat Engelse merken kunnen luisteren, bijvoorbeeld Naim, Linn, Rega, Cambridge.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

kdt

Het is volgens mij onzin dat er versterkers of luidsprekers zijn die "speciaal" bedoeld zouden zijn voor jazz, klassiek, pop of anderzins.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Maurice

Citaat van: kdt op december 17, 2010, 21:17:07
Het is volgens mij onzin dat er versterkers of luidsprekers zijn die "speciaal" bedoeld zouden zijn voor jazz, klassiek, pop of anderzins.
Klopt, het gaat eerder om de match met je speakers.
De nieuwe Marantz serie vindt jij te kil, dus kom je automatisch op wat warmere versterkers. Vooral Naim vind ik persoonlijk wel mooi op dit gebied.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

#6
Citaat van: Maurice op december 17, 2010, 23:06:08
Was het maar waar  nopompom


Een goede wel  :angel:


ik heb niet zo een probleem met versterkers en cd spelers en speakers etc.etc.

als je een mismatch hebt vind ik het nog altijd beter dan de midiset van me schoonmoeder denk ik maar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Lion of Judah

Of Spendor. Dus inderdaad, vooral de Engelse kant
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Mexicaanse Hond

Als je niet zo hard speelt, dan kun je de gereviseerde Musical Fidelity A1 op Marktplaats overwegen. Die heb ik destijds beluisterd tegenover een PM-80 en ik vond de A1 ruimtelijk mooier.
Als je wat nieuwers wil en wat meer wilt uitgeven, dan zou ik eens een Primaluna of Cayin buizenversterker gaan beluisteren.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 18, 2010, 10:52:11
Als je niet zo hard speelt, dan kun je de gereviseerde Musical Fidelity A1 op Marktplaats overwegen. Die heb ik destijds beluisterd tegenover een PM-80 en ik vond de A1 ruimtelijk mooier.
Als je wat nieuwers wil en wat meer wilt uitgeven, dan zou ik eens een Primaluna of Cayin buizenversterker gaan beluisteren.

notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

#11
Verder is mijn mening dat als er al een muzikale voorkeur bestaat deze het meest te vinden zal zijn in een luidspreker. Maar een goede luidspreker zal geen moeite hebben met verschillende muzikale belevingen...
De persoonsgebonden factor zal veel hoger zijn, dus wat vind je zelf mooier klinken.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op december 18, 2010, 13:58:19
Verder is mijn mening dat als er al een muzikale voorkeur bestaat deze het meest te vinden zal zijn in een luidspreker. Maar een goede luidspreker zal geen moeite hebben met verschillende muzikale belevingen...
De persoonsgebonden factor zal veel hoger zijn, dus wat vind je zelf mooier klinken.
Ik denk dat je inderdaad het meeste effect met een andere luidspreker kunt krijgen, maar onderschat niet het effect van een andere versterker.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 18, 2010, 16:11:09
Ik denk dat je inderdaad het meeste effect met een andere luidspreker kunt krijgen, maar onderschat niet het effect van een andere versterker.


hout  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op december 18, 2010, 16:19:34

hout  :angel:
Sommige versterkers zijn inderdaad het meest geschikt als brandhout.  :evil: