Center ontkoppelen van audiomeubel.

Gestart door xander32, augustus 25, 2009, 09:57:10

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Beste medeforumleden,

Graag jullie advies / ervaringen voor het volgende:
Ik heb een centerspeaker geplaatst op het audiomeubel (massief eikenhout). Ik bemerk echter dat de center erg veel trillingen afgeeft aan het meubel en heb het vermoeden dat dit de geluidskwaliteit v.d. center en de aparatuur in het meubel niet ten goede komt(ik heb momenteel kleine dopjes van rubber onder de center).

Is er een (betaalbare) oplossing om de center enigzins te ontkoppelen van het meubel. Een vereiste is ook dat de center voor hoger staat dan achter / iets naar boven afstraalt(+/- 2 cm hoogte verschil).

Sander.

BernHardN

kijk eens naar wasmachine dempers, dit zijn grote rubber plateaus met een goede trillings demping.

xander32

Ik ga voor:

- 2x AZE SK308 dempers (voor).
- 2x Audio Selection 30mm dempers (achter).

Hierdoor hoogteverschil voor / achter a 1,3 cm.

Probleem opgelost.

Sander.

Vlearmoes

Heb je nog die 2/3cm om de center te verhogen ivm je plasma??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op augustus 25, 2009, 13:56:40
Heb je nog die 2/3cm om de center te verhogen ivm je plasma??
Ja hoor, en wordt `t toch te krap dan haal ik de center 1 cm naarvoren zodat deze iets voor de plasma komt.

@Vlearmoes: heb jij nog advies / tips voor het configureren van de Harmony One? Ik wil daar straks mee aan de gang ...

Sander.

Vlearmoes

Geen tips voor de H-One 
het is zo makkelijk het wijst vanzelf

Maarten heeft hier enkele logo`s gedownload van de meest populaire zenders en er in gebracht
maar een makkie dat ding  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v