Vraag: Wat bepaald nu de klank? (Voorversterker of de Eindversterker)

Gestart door Jeroen, juli 17, 2009, 09:52:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dekkersj

Citaat van: Bearke65 op juli 20, 2009, 12:21:04
Zelf actief muzikant dan? Ik lig zowat dubbel van het lachen en met mij mijn collegae orkestleden. Oh ja, mijn pianostemmer heeft ook een oscilloscoop en ander meetspul waarmee hij de snaren van mijn piano precies op toon brengt. Een A staat nu eenmaal voor 440 Hz en niet voor 443. Gelukkig stemt hij het instrument daarna met de oren op klank, anders valt er niet naar te luisteren. In het orkest gebeurt het stemmen met grote regelmaat, vochtigheid en temperauur in een zaal zijn van grote invloed op de klank.

Wat een degradatie vindt hier plaats van muziek en het menselijk gehoor. Blijf vooral geloven in meetapparatuur en forget about the rest.

AJ

Veel plezier hier gewenst
En nu inhoudelijk graag. Hier word ik niet wijzer van, ik heb het over elektronische schakelingen die een elektronenstroom moeten verwerken.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Maurice

Dit topic gaat inmiddels nergens meer over, dus ik gooi hem op slot!
Ging in eerste instantie over voorversterkers en eindversterkers en verzandde in een religieuze oorlog.

:police:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude