Geen geluid uit TV vanaf HD recorder via SR5003

Gestart door Fabien, juni 06, 2009, 18:03:52

Vorige topic - Volgende topic

Fabien

Ik heb onlangs een SR5003 aangeschaft. Ik wacht nog op mijn luidsprekers. Ik probeer nu vanaf mijn HD-recorder wat af te spelen om op TV te bekijken. Ik krijg echter alleen maar beeld op mijn TV en geen geluid.
De HD-recorder is aangeloten met 3 componenten en een digitale coax audio-kabel op de SR5003(beide op de DVD-ingangen aangesloten). De TV is verbonden met de SR5003 dmv 3 analoge audio/video tulp-kabeltjes (de video op de monitor-uitgang, de audio op de TV-uitgang).
Het moet vast makkerlijk op te lossen zijn, maar waarom krijg ik geen geluid uit de TV?

Fabien

Stadium III

Je bent dus met component van de recorder naar de reciever gegaan
En dan weer vanuit de reciever met een geel kabeltje naar de tv

Als eerste krijg je er geen beter beeld door dus ik zou kijken voor een directe verbinding naar de tv met scart of hdmi
Component kan wel maar dan moet je idd een losse geluids kabel naar tv leggen of naar de reciever

Je kunt ook met je beeld naar reciever gaan en dan naar tv maar hou dan het liefste wel component aan of hdmi

Mocht je dit niet kunnen gaat mijn advies om rechtstreeks naar de tv te gaan met beeld en geluid
Dan ook geluid altijd nog naar de reciever te leggen

Kwa geluid is het denk ik wel makkelijk waarom je geen geluid hebt
Heb je op je tv een audio in ?
Zo jah dan zul je de L&R pre out van de reciever op de tv moeten zetten en zo krijg je geluid

Verder zal het zonder luidsprekers niet lukken

Kun je verder nog ff wat meer vertellen over tv en hd recorder meschien dat het allemaal makkelijker kan kwa aansluiten

Suc 6

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Fabien

De beeldkwaliteit zal door de componentaansluiting idd niet toenemen aangezien het signaal doorgegeven wordt door een eenvoudig geel kabeltje. Dit kwam toevallig beter uit om het zo te doen.

Ik merk nu dat ik mijn TV niet op tv-out, maar tv-in op de receiver heb aangesloten. Dat werkt natuurlijk nooit en een TV-out zit er niet op.

Ik heb hem vervolgens op de L/R preout aansluitingen aangeloten, maar krijg nog geen geluid. Moet ik de pre-out aansluitingen nog ergens in de menu's activeren ofzo?
Rechtstreekse koppeling HD recorder-->TV werkt wel, maar dan zal ik nog wat extra kabels moeten aanschaffen om ook nog de TV aan de receiver te koppelen (voor de menubesturing enzo).

De TV is een oudje van Sharp met alleen 2 SCART ingangen. Koppeling gebeurt dmv een SCART naar composiet kabel (rood/wit/geel).
De HD recorder is een LG RH178 (zonder HDMI) met 2 uitgangen:
- component+digitale coax/optische audio
- composiet uitgang
- Scart-uitgang (óf component staat aan óf de scart)

Dus, is er nog een mogelijkheid om de pre-out aansluitingen te activeren of moet ik dan toch voor een rechtstreekse aansluiting kiezen?

dmeerpa

je moet nazien in het menu van je receiver of je voor de TV ingang (DVD) wel je juiste audio ingang meegeeft. Kan ook zijn dat je de analoge inputs hebt geactiveerd.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150