Marantz sr 5002 valt uit! Powerled knipper 2 x per seconde

Gestart door rbaumans, april 05, 2009, 22:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

het is een topmerk met dito apparatuur, alleen de laatste 2 jaar ongeveer hebben ze veel te kampen met uitvallende receivers...
als ze het blijven doen heb je een geweldig mooie bak thuis staan.
enkel hoor je veelvuldig dat de receivers een retourtje technische dienst hebben gekregen. (sommige zelfs meerdere malen)
dat zou je van een degelijk merk als Marantz niet mogen verwachten, blijkbaar hebben ze zelf een andere mening en degraderen ze zichzelf zo tot een Marquant gehalte, niet erg hoor.
maar vraag dan ook wat minder voor de troep.... !

btw, 4 weken zou voor mij reden zijn om eerder genoemde te overwegen...
(receiver door de MM heen gooien en roepen: 4 weken? ik ben toch niet gek?!)

Stadium III

Er zijn geregeld wat recievers die er mee stoppen en ik kan hier ook in meepraten

Ik weet niet wat het globale percentage is wat naar een TD gaat helaas,maar er worden er ook genoeg verkocht

Ik ben iedere keer goed geholpen en de laaste keer ook ,dus het is vervelend maar kan zeker goed aflopen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Dat het zo lang moet duren met mediamarkt snap ik wel, mediamarkt doet zelf helemaal niets met de importeurs, vanuit hun gaat het eerst naar een centraal verzamel punt en die zoeken dan uit waar het heen moet en dat soort zaken vanuit daar gaat het pas naar de importeurs, nou dit kan al ongeveer 3 a 5 dagen in beslag nemen, en zo dan ook nog een keer terug dus dan zit je al op ongeveer 6 a 10 werkdagen, dan nog de tijd wat de TD eraan besteed.

Je hebt kans dat het app zelf maar enkele werkdagen bij de TD is geweest terwijl de hele reis daar om heen meer dagen in beslag heeft genomen dan kom je al snel aan 3 a 4 weken....

Hopelijk is het allemaal snel opgelost en kun je weer snel genieten van je SR5002 !!


rbaumans

Ik hoop het ook. Wordt een beetje gek zonder.

Heb ik net een paar weken mijn nieuwe frontspeakers (Kef IQ7SE) gaat de receiver kapot...

bertheeren

#19
Is de oorzaak toevallig de loodvrije soldeer die sinds de 001 is toegepast?
Want dan is het niet (geheel) de schuld van marantz maar van de achterlijke EU die dit invoerde.

Marantz is niet de enige hoor, onkyo heeft ook een hoop ellende gehad met de **5 reeks. Zelfde geld voor HK. Laatste merk heb ik al twee keer gelezen dat deze spontaan echt in de fik vlogen.

rbaumans

Zo, na ruim 3 weken afzien, is de receiver eindelijk terug!!!

Ze hebben meerdere onderdelen vervangen. Dit is wat er op de reparatiebon staaat:

driver circuit hersteld. 14x T vervangen.
voeding hersteld. 1x IC + 2x ZD vervangen.
functietest ok. powertest ok.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4