plop ed in PM7000, winkel voor nieuwe Elco's?

Gestart door pm7000, mei 01, 2009, 13:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pm7000


Mijn PM7000 versterker plopt en piept steeds vaker, en DC niveau aan linker uitgang schommeld dan ook.
Nu ook al 1x gehad dat de DC beveiliging aansprak dus hoog tijd om eens de versterker open te gaan schroeven en te kijken of ik op eenvoudige wijze het DC niveau weer constant krijg.


Ik wil vandaag en morgen wat elco's vervangen, denk dat die nu slecht zijn.
1e vraag: Welke electronica zaak verkoopt goede (en verse, of is het verhaal dat elco snel verouderen onzin?) elco's?
Las al iets over R&S postorder maar wil liefst dit weekend nog solderen en meten...

Heb hier het schema gevonden :
http://www.audio-circuit.dk/images/schematics/Marantz-PM7000-PM8000-pwr-sm.pdf

Dit wordt mijn  1e reparatie, wordt dus niet gehinderd door kennis, maar na een 1e blik op het schema op pagina 15 van de pdf verdenk ik de 220 uF/25 V elcos op positie 2267 (2268) en misschien ook 2255 (2256).

2e Vraag: zijn dat goede plekken om te beginnen de elco's te verversen?
Of zijn er nog andere plekken die voor verspringende DC niveau's kunnen zorgen?

Ik laat nog wel horen of mijn eerste poging succes heeft. Ik fiets nu naar de stad om wat elco's te kopen.
Jan-Willem




pm7000

Toch maar even de kast opengeschroeft.
Geen stof oid en dat na 10 jaar.

Ook geen bolle elco's oid gezien.

Ik zie  nu dat er een soort inspectie/ soldeer luikje aan de onderkant van de kast is om de eindversterkers zonder demontage te kunnen repareren, dat scheelt weer een hoop werk!  hello

Nu dan op elco jacht

Stadium III

Ik heb wel eens vernomen dat de soldeerverbvindingen ook wel eens overgedaan moeten worden

Neem eens contackt op met Hal9000
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

nee het zijn geen elko's, deze elko's zijn nog geen 10 jaar oud.
Er zitten slechte print bindingen in de 7000.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!