Connectie probleem Tuner-Receiver-TV

Gestart door varamix, maart 30, 2009, 22:08:41

Vorige topic - Volgende topic

varamix

Ik heb ongeveer een gelijkwaardig probleem als iemand anders hier met een UPC decoder, maar dan met een Inverto Scena 5 satelliettuner.

En dat probleem is dat alles goed werkt tot de apparatuur een dag op standby gestaan heeft, dan heb ik alleen nog maar geluid en geen beeld.

De Inverto satelliettuner is via HDMI (component ook al geprobeerd met zelfde resultaat) aangesloten op de Marantz SR6003, en de Samsung LCD TV is ook via HDMI verbonden met de Marantz.

Na een reset met de schakelaar achter op de Inverto werkt alles correct, maar de volgende dag heb ik weer alleen maar geluid via de Marantz en geeft de TV (na het zoeken naar het signaal) aan 'niet ondersteund'   

Als ik dan de Inverto weer uit en aan zet met de schakelaar aan de achterzijde komt er weer normaal beeld en geluid.

Ik heb de Inverto ook direct op de TV geprobeerd maar dan werkt alles zoals het hoort. (maar het beeld is dan minder mooi dan via de Marantz)

Het lijkt er op dat de Marantz een voor de TV vreemd signaal doorgeeft.

Ik heb ook al de conversie uit gezet, en kabels verwisseld alles zonder resultaat.

Wie weet de oplossing?????????????????

Vlearmoes

Ik heb ook een HD ontvanger    en ga met het beeld hdmi rechtstreeks naar de tv en optisch naar de reciever voor het geluid    volgens mij de betere verbinding  :roll:

Hoe het kan dat je via de reciever een beter beeld hebt is me een raadsel(of de versterker scaled up ??)
maar ik neem aan dat je je scena dit laat doen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

varamix

Hoi Vlearmoes, bedankt voor je reactie.

De Scena stuurt idd. 1080i uit naar de receiver die het upscaled naar 1080p.

Dit geeft een mooi helder en scherp beeld, ook bij kwalitatief goede 576i uitzendingen zoals bijv. BBC  (alleen hier wat trapvorming)

Ik heb ook de directe (Scena=>tv) aansluiting geprobeerd direct nadat ik via de receiver gekeken had, en vond dit beeld toen een stuk minder qua kleur en scherpte.

Dus vandaar dat ik via de receiver wil kijken.

Vlearmoes

Kijk ook nog even in de tv instellingen

Het upscalen naar 1080p is niet altijd beter.....soms kun je de gewone uitzendingen beter op 720p zetten voor het beste beeld (ook hier)    de 720p/1080i beelden van de satontvanger gaan hier alleen bij de HD zenders onveranderd naar de tv  dat is vaak 720p of 1080i gedaan door de ontvanger

maar ik moet er bij zeggen dat ik geen fullHD tv heb
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

ik ben ook geen voorstander van alles upscalen.
daar zijn zelfs de proff apparatuur niet allemaal even goed in, laat staan dat chippie in een receiver oid...
maar van theorie naar praktijk is in de audio&video-wereld nogal persoonlijk...  :-D