in de tussentijd is er best wel wat aangepast aan mn set, tijd om de veranderingen te delen met jullie.
jaar of 6 terug voor het eerst op de bank bij m'n vriendin thuis op de bank, filmpje aan via een marantz sr 4002 en magnat zuilen, en sindsdien was ik verkocht, wat een gruwelijk lekker geluid, en een hele diepe bass en dat zonder sub.
Dit wilde in natuurlijk ook !
eerst begonnen met een sr5001 en een cd5001 en 2 magnat speakers, en vanaf daar langzaam begonnen met uitbreiden van m'n thuis bioscoop
Situatie in 2009 :
sindsdien is er best wel wat veranderd, de sr5001 heeft plaatsgemaakt voor een sr7005 en de cd5001 is een cc4001 geworden en er is een ud5005 bijgekomen voor de blu-rays.
en omdat de kast toch wat begon door te zakken
heb ik afgelopen december een ontwerp van een kast gemaakt, en deze ondertussen laten bouwen
de ruimte achter de centerspeaker heb ik ondieper gelaten, zodat het stekkerblok er netjes inpast
de kast met alleen de 7005
aansluiten van de 7005
De linker speaker, magnat quantum 505 originele tweeters zijn vervangen door vifa ring gradiators ( rechts staat uiteraard dezelfde
)
totaal plaatje met alle apparatuur aangesloten
(rechts onder in de kast, dat blauwe lichtje is een Lacie lacinema mini HD 500 GB voor het afspelen van de films )
de bluray gaat binnenkort verder naar links gezet worden, om plaats te maken voor een Humax iHDR5050-c
totaal plaatje met de centerspeaker magnag quantum 513 en rechtsonder de magnat betasub 30A
de speakers achter zijn de magnat quantum 503, heb hier alleen nog geen fotos van
en onder in de kast heb ik nog een 1st gen. Drobo staan, hierin zit 7TB aan hardeschijven, hierop staan al mijn films en muziek geript naar FLAC, ( RAID 1. dus veilig als er 1 schijf crashed
)
alle HDMI kabels zijn van monster, als interlink heb ik gekozen voor een van de Hul The Bay C5
speakers kabels zijn van Oehlbach
nog wat enkele fototjes :
sr7005
Lade van de cc4001
door de kast heb ik een stuk meer ruimte voor m'n apparatuur, jammer dat nou het upgrade virus toe begint te slaan. omdat ik meer ruimte heb zit ik stiekem toch te kijken naar andere speakers en een grotere tv