sr5003 of sr6003 vergelijking

Gestart door ron ala normaal, januari 24, 2009, 15:14:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

maar wat is er mis met de tv direct aan de speler te verbinden?
zo hoef je geen HD-ondersteunende receiver te hebben.
en voor het geluid hoef je het ook niet echt te doen, een goede DD5.1 of DTS voldoet prima in de audiofiele oortjes.

ron ala normaal

Citaat van: Stadium III op januari 26, 2009, 07:27:10
Ik kan hier met mijn SR 7002 1080P en 24 fps door de reciever heen jagen !

Waarom staat het dan niet bij de specificaties??
Als dat zo is heeft dan bv de 5002 het ook?
Duidelijkheid over welke modellen serie's het ondersteunen,daar loop ik vast.
Zeg bv..alles vanaf de 5002 en hoger kan het aan...dan is het duidelijk en kan er een keuze gemaakt worden.


Citaat van: marvin op januari 26, 2009, 07:45:42
maar wat is er mis met de tv direct aan de speler te verbinden?
zo hoef je geen HD-ondersteunende receiver te hebben.
en voor het geluid hoef je het ook niet echt te doen, een goede DD5.1 of DTS voldoet prima in de audiofiele oortjes.


Helemaal niets mis mee  :-) alleen heeft het m'n voorkeur om niet de tv met kabels vol te hangen.
Wat betreft jou uitleg over DD klopt niet helemaal,dat zou alleen van toepassing zijn als er geen gebruik van de HD ondersteunende formaten (Dolby TrueHD,DTS-HD e.d.) zou worden gemaakt.
En dat wil ik dus wel dus een HD-receiver ,daar ontkom ik niet aan  :wink:

WimPeu

Alle Marantz receivers met de nieuwe HD audio formaten in zich kunnen alles wat welke HD bron ook uitstuurd doorsturen. Het zit hem in de HDMI 1.3a verbinding. Zit dat er op (en je hebt natuurlijk HDMI kabels die dit ondersteunen) dan heb je wat je wilt. Op marantz site staat bij elke SR of ze dit hebben.
BV. de SR5003 - Three HDMI1.3a inputs for digital audio and video including Deep Color support

Gewoon naar www.marantz.com gaan en je weet het.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ron ala normaal

is gedaan,meerdere keren zelfs :-)

Wat je nu verteld hebt over HDMI v1.3 was niet bekend bij mij.
Nu dat ik weet naar waar ik moeten kijken,bedank ik iedereen voor de reactie's  :-)




Marvin

Citaat van: ron ala normaal op januari 26, 2009, 23:00:54
Waarom staat het dan niet bij de specificaties??
Als dat zo is heeft dan bv de 5002 het ook?
Duidelijkheid over welke modellen serie's het ondersteunen,daar loop ik vast.
Zeg bv..alles vanaf de 5002 en hoger kan het aan...dan is het duidelijk en kan er een keuze gemaakt worden.


Helemaal niets mis mee  :-) alleen heeft het m'n voorkeur om niet de tv met kabels vol te hangen.
Wat betreft jou uitleg over DD klopt niet helemaal,dat zou alleen van toepassing zijn als er geen gebruik van de HD ondersteunende formaten (Dolby TrueHD,DTS-HD e.d.) zou worden gemaakt.
En dat wil ik dus wel dus een HD-receiver ,daar ontkom ik niet aan  :wink:


een speler met analoge uitgangen en ook dat is opgelost....

Stadium III

Volgens mij kun je alle recievers vanaf de .002 en 1.3 aanboord je helemaal blij maken met de nieuwe formaten

In de reciever kun je instellen wat er met hdmi signiaal genbeuren moet
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ron ala normaal

Citaat van: Stadium III op januari 27, 2009, 18:53:56
Volgens mij kun je alle recievers vanaf de .002 en 1.3 aanboord je helemaal blij maken met de nieuwe formaten

In de reciever kun je instellen wat er met hdmi signiaal genbeuren moet

Klopt helemaal :yes:
De voorkeur gaat nu uit naar de 7002 (oud model misschien een mooi prijsje) of anders de 6003.
Bedankt iedereen voor het makkelijker maken van m'n keuze!

ron ala normaal

Beste forumleden,

Dankzij alle info (en geduld :wink:) die jullie hebben opgebracht,staat er nu sr6003+pana bd35 in huis pompom
Nog even instellen (lees even ruim aub  :wink:) en eens kijken hoe groot de smile kan verschijnen op m'n gezicht.
(test BR word lotr-3)

Groeten Ron

Stadium III

Kijk gefeliciteerd met je nieuwe spullen en veel plezier ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

#24
Citaat van: ron ala normaal op januari 29, 2009, 23:43:06
Beste forumleden,

Dankzij alle info (en geduld :wink:) die jullie hebben opgebracht,staat er nu sr6003+pana bd35 in huis pompom
Nog even instellen (lees even ruim aub  :wink:) en eens kijken hoe groot de smile kan verschijnen op m'n gezicht.
(test BR word lotr-3)

Groeten Ron


Zo iets denk ik



Gefeliciteerd  met je aankoop, veel luister plezier!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ron ala normaal

vergroot die smiley nog maar een keer of 2  :-D :-D