Een betere receiver is een optie die ik ook overwogen heb. Deze oplossing zal alleen een stuk duurder uitvallen. De PM7001 loopt op dit moment uit het assortiment en kom je al voor € 300 tegen. Voor dat geld heb je nog lang geen receiver die zich kan meten met de PM7001 qua stereo weergave. Ik denk dat je dan richting een SR7001 of misschien wel een SR8001 moet, ga je toch snel richting de € 1.000
De SR5001 inruilen zal al niet eens lukken en verkopen zal ook maximaal € 150 opleveren verwacht ik.
Wat ook nog kan is een losse eindversterker aan de pre out van de SR5001 hangen. Ik weet alleen niet wat het voorversterker gedeelte van de SR5001 (in negatieve zin) met de stereo weergave doet.
Waar ik nu benieuwd naar ben is de functie van de main in op de PM7001. Vaak lees ik dat de tape ingang gebruikt wordt om de pre out op aan te sluiten, waarom niet op de main in?
O ja, de nieuwste Marantz versterkers (met het gewijzigde uiterlijk) en ook bijvoorbeeld de Denon PMA 1500 AE hebben een knopje op de voorkant om het eindversterker los te koppelen van de voorversterker. Ga ik alleen niet redden voor € 300