lip sync

Gestart door Rob G, november 21, 2008, 08:08:56

Vorige topic - Volgende topic

Rob G

Binnenkort wil ik eens gaan kijken naar een leuke flatscreen.

Op dit moment draai ik met:
Receiver: Marantz SR7400,
Dvd-recorder: Pioneer dvr-433H,
Digitale ontvanger: Samsung DCB-B270R

Nu hebben al deze apparaten geen optie om sound delay in te stellen. Ga ik hier problemen mee krijgen?

Een oplossing is natuurlijk het vervangen van mijn receiver, maar ik ben hier ik erg tevreden, en aangezien ik toch geen 7.1 ga gebruiken zie ik afgezien van de sound delay geen reden om de upgraden. Kan dit ook op andere manieren? Mijn dvd-speler en digitale ontvanger kunnen wat mij betreft nl. wel vervangen worden.

Stadium III

In princiepe zou je weinig problemen kunnen krijgen

Ik heb het hier wel maar gebruik het verder nooit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob G

verschilt het dan per scherm of je er problemen mee krijgt?

Stadium III

Volgens mij niet ik heb er nooit problemen mee gehad iig ( Philips Pioneer Sharp)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

In mijn configuratie heb ik het wel bij moeten (en kunnen) stellen. Het is uiterst vervelend als het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Samsung TV met Ziggo digitaal.

dmeerpa

Ik heb deze functie ook maar nooit gebruikt.

Ik heb vroeger op mijn DV7600 een paar films gehad waarbij de DTS soundtrack niet synchroon was, maar e Dolby Digitaal track dan weer wel.
Of het aan de DVD speler lag, of de film zelf is mij een raadsel, maar ik denk dat het allemaal films waren die in Aziƫ gefilmd waren...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Rob G

Je hoort vaak genoeg dat mensen hier problemen hebben, maar waar dat dan precies aan ligt is niet duidelijk?

Nog iemand anders die hier ervaring mee heeft?