PM66 SE problemen met output naar boxen help pls

Gestart door Fore, oktober 25, 2008, 14:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fore

Even voorstellen, Fore, met een PM66SE welke 6 jaar stil heeft gestaan :-( . Nu weer actief en heden mijn PM66se weer aangesloten met boxen combi QLN, de Qubic 111. Voorheen een erg leuke combi (Mijn mening, solly :P )

Nu doet er zich het volgende voor: Alles aangelsoten. De ene box, prima geluid, de andere, volume op 3 kwart en een beetje geluid. Hmms... Dan de kabels eens omdraaien.  zelfde resultaat. Kabels op de versterker omgezet. Hee... nu de andere box. Het zit dus in de versterker. Wat kan dit zijn? Stof?? of toch iets meer aan de hand?

Wie helpt me en of weet een goede zaak omgeving Eindhoven die een en ander kunnen nakijken? Ik ben helaas niet technisch.

HiFi gek

Welkom op het forum .

Ik denk zelf ook aan stof , druk eens de diverse schakelaars veel achter elkaar in en uit , draai eens div keren alle potmeters open en dicht .
Luister eens of er nu verschil optreed , zoja de boel zelf schoon maken of laten doen .
Ik weet geen winkel voor je omdat ik uit Rotterdam kom .

Groeten  EDWIN  B

Fore

hij gaat maandag naar techvision in Eindhoven toe. Ik vind het toch een te leuke versterker om daar niet even naar te laten kijken. Daarnaast, ik houd van de eenvoud van de 66. En ook al is het een "oudje" qua leeftijd,toch denk ik dat het het waard is. :mrgreen:

HAL9000

Citaat van: Fore op oktober 25, 2008, 14:40:19
Even voorstellen, Fore, met een PM66SE welke 6 jaar stil heeft gestaan :-( . Nu weer actief en heden mijn PM66se weer aangesloten met boxen combi QLN, de Qubic 111. Voorheen een erg leuke combi (Mijn mening, solly :P )

Nu doet er zich het volgende voor: Alles aangelsoten. De ene box, prima geluid, de andere, volume op 3 kwart en een beetje geluid. Hmms... Dan de kabels eens omdraaien.  zelfde resultaat. Kabels op de versterker omgezet. Hee... nu de andere box. Het zit dus in de versterker. Wat kan dit zijn? Stof?? of toch iets meer aan de hand?

Wie helpt me en of weet een goede zaak omgeving Eindhoven die een en ander kunnen nakijken? Ik ben helaas niet technisch.

Het relai is vuil......
Er is een los contact in de pre(voorversterker)
Bij defeat,-20DB etc de attenuator(verzwakker) zit vuil.
Maar Ik verwacht niet dat dit erg veel zou kosten,

Tip van mij uit vraag even dat deze versterker helemaal opnieuw in de tin gezet word.
Maak een foto Nu van de onderkant(printen en al) en na dat deze terug is gekomen!


jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!