Dv7001

Gestart door Kajuni, december 08, 2008, 13:24:27

Vorige topic - Volgende topic

Kajuni

Beste Lezers,

ik heb een combi van sr7002 en dv7001. Deze is via hdmi aangesloten op de versterker en via de versterker naar de philips tv(ook met hdmi). Het geluid via optische kabel.
Het probleem dat af en toe ontstaat is dat de dvdspeler blijft "hangen".  De ene keer leest hij een schijf direct en herkent de versterker,tv de speler meteen.
Het gebeurt echter ook regelmatig dat er load op het display van dv7001 blijft staan. Zowel met als zonder schijf in de lade. Daarna blijft hij in deze stand staan. Er verschijnt ook geen achtergrond op de tv.

Heb geprobeerd de speler te stoppen en daarna te openen. De speler reageert helemaal niet. De enige optie is om hem helemaal uit te zetten. Niet op standby!
Vervolgens heb ik geprobeerd om eerste de versterker op de stand dvd te zetten en dan pas de dvdspeler aan te zetten. Ook andersom. Dit werkt allemaal niet. Ook is inmiddels de upgrade gebeurd(naar VO9).

Het probleem blijft echter. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zit er niks anders op dan naar de winkel terug te gaan?

ps als ik hem via de uitstand uit heb gezet doet hij het daarna meteen wel. Echter is dit vervelend om elke keer te doen..

Groeten kees
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

Vlearmoes

kijk ook ff in het menu van de speler of de uitvoer op PAL staat  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Je kunt idd eerst eens naar kijken hoe het ingesteld is mbt pal en ntsc

Verder kun je denk ik beter je dv 7001 met hdmi naar de tv gaan en geluid naar de reciever gaan
Zo heb je weer een apparaat minder dat in de signiaal wel zit

Volgens mij is er nog een nieuwere update die het hdmi probleem verhelpt

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

V09 is de laatste versie van de dv7001.
Wat je kunt proberen is om de dv7001 rechtstreeks op de tv aan te sluiten, als het dan niet optreed kan de oorzaak in de receiver zitten.

Kajuni

Bedankt voor de reacties.
Hij stond toch op pal ingesteld.
Ik heb hem nu idd rechtstreeks aangesloten. Het probleem lijkt nu opgelost. Het vervelende is dat ik drie apparaten met hdmi heb aangesloten op tv en maar 2 aansluitingen heb op de tv.
Mijn Samsung hdreciever word ook niet herkend door de versterker. Dus nu is de kabel van de versterker eruit gehaald.. Nu kan ik die evt met component aansluiten maar daar word de bekabeling achter de tv niet minder van. Terwijl dat mede door vriendin de bedoeling was..
Toch vreemd dat twee apparaten van hetzelfde merk problemen met elkaar hebben..
Waarschijnlijk ligt dit dan toch aan de receiver? 
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

Vlearmoes

Als je een hdmi switsh nodig hebt  hoor ik het wel  :wink:

2xin 1xuit met AB
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

sattie

Mogelijk een update voor je receiver ivm HDMI.
Gewoon even overleggen met je dealer of anders marantz eindhoven even bellen of zij dit probleem kennen.

Kajuni

Die hdmi switch zal ik nog over nadenken :wink:.
Ik zal idd maar even contact opnemen en eerst even uitzoeken welke firmware er nu op de amp zit.

Het voordeel is wel dat ik het geluid nu met pure direct kan luisteren van dvd's zonder dat het beeld verdwijnt..

Ben wat dit alles betreft nog een rookie maar begin het steeds leuker te vinden.

Kajuni

hallo

Het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik snap er niks van. Alle aansluitingen zitten goed. De instellingen staan ook goed. Ik krijg nog steeds dat ie op load blijft staan met name als ik de speler op standby zet en daarna weer aan..ik heb overigens de hdreciever met hdmi nogmaals via de versterker aangesloten en na een paar dagen begon het ruizen weer.. geluid valt weg en beeld stoort.

Ik heb dus het idee dat zowel de tv (dv7001 naar philips) als de versterker (hdreciever samsung naar amp, maar ook dv7001 naar amp) voor problemen zorgen met de handshake zoals dat heet. Heb ik dit bij het goede eind?

Kan dit verholpen worden?

ps ik weet niet hoe ik de firmware kan bezichtigen van de amp

groeten

Stadium III

Van de amp durf ik ook niet te zeggen

en anders spulle wegbrengen voor raparatie/update

Dv 7001 kun je zelf /reciever niet en de samsung durf ik niet te zeggen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

dus zodra de receiver er tussen zit gaat het fout ?

Vlearmoes

Dan toch een fout in het menu van SR bij video in/uitvoer

Op pure direct geen beeld en op sourse direct wel!!

Kajuni

Het is niet alleen wanneer de reciever er tussenin zit het fout gaat. Ik dacht dat het verholpen was nadat ik hem ertussenuit heb gehaald maar het probleem blijft, echter in mindere mate.
Ik heb inmiddels ook mijn tv's firmware vernieuwd echter dit helpt ook niet.

Ook ben ik erachter gekomen dat mijn Hdontvanger van samsung gaat storen als ik de playstation aanzette..
Deze apparaten zijn allebei aangsloten met hdmi op de sr7002. Volgens mij zit er toch een switch op de versterker?
Hoe kan het dan dat die beelden elkaar storen?

Moet ik dus eerst als ik bijv wil playstationen de hdreciever uitzetten, dan de goede ingang op de sr7002 kiezen en dan pas de playstation aanzetten? Ik dacht altijd dat het niet veel uitmaakte in welke volgorde je dat deed maar nu lijkt het erop alsof ik daar op moet letten om alles meteen aan de gang te krijgen..

Ps source direct is idd met beeld dat wist ik al toen de problemen er waren.. :wink:

Vlearmoes

loop toch je video instellingen in het SR menu nog eens door  :|