Heb al langere tijd de SA15S1 en ben er zeer tevreden mee. Ook prima geschikt voor rock en waarschijnlijk een prima vooruitgang tov de Unico. Als je het gevoel hebt dat je installatie rock niet goed weergeeft zou ik ook eens denken aan de versterker. Dan gaat het niet zozeer over de toonkleur, maar over de 'snelheid'. Ik heb zelf een PM15S1 (2 stuks in bi-amp) en dat gaat met rock prima. Maar er zijn ook andere opties.
V.w.b. de afweging tussen de 8003 en SA15 ik heb voor mijn SA15 een SA8300 gehad (volgens mij qua model voorloper van de 8003) en het verschil was levensgroot. Natuurlijk is de 8003 nieuwer, met een nieuwere processor, etc. Echter m.i. zit het verschil met name in de andere componenten (gebruikte componenten, stroomvoorziening, interne bekabeling, chassis, etc.). Dat is in de premium serie meestal kwalitatief beter/zwaarder uitgevoerd dan in de range.
Tenslotte: de SA15 krijg je nu met een flinke discount (good value for money) terwijl je voor de 8003 nog de volle mep betaalt (waarschijnlijk over 1 jaar -200 euro).
Uiteraard zou het het mooiste zijn als je een parallelle luistersessie kunt doen (thuis bij voorkeur) --> laat ons je resultaat weten!