modificatie Transpuls -TP35

Gestart door PM95, oktober 04, 2008, 01:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb gisteren de magnats van 28 jr oud maar eens onder handen genomen.





Het doek zat wat los op een paar kanten en is weer vast geniet  pompom

verder is het filter ook onder handen genomen en zijn er Audyn MKP-QS  condensatoren voor de IT MKT's in plaats gekomen.




hier nog met de oude MKT's

Ook heb ik serie weerstand van 2.7 Ohm vervangen voor een 3.3 Ohm voor de tweeter.
De standaard demping materiaal van de laag sectie is vervangen voor dacron een synthetisch materiaal,voor de midden sectie is schapenwol voor in de plaats gekomen.





Ook de orginele aansluit terminals zijn vervangen voor exemplaren die banaanstekkers toelaten .


De zekering tbv tweeter beveiliging heb ik achterwege gelaten dmv een bypass op het scheidingsfilter.


Het resultaat,een fris mid/hoog zonder scherpte en het laag lijkt nog een stuk strakker dan voorheen,wat ik nog ga doen is de behuizing intern voorzien van loodbitumen en de sokkel onder de box vullen met zand en die verder afwerken met een mooie voet met dempers.
De orginele elco's heb ik bewust laten zitten ,deze zijn van het type glatt en voldoen prima.
Mischien dat ik nog wat aan de interne bekabeling ga doen,maar eerst eens een tijdje luisteren  :yes:

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Hee sleutelaar!
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het nu klinkt!
Je hebt ze nu beneden staan?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

ja ze staan weer beneden  :-)

Wie zegt dat Magnat een boomy laag heeft moet echt deze een keer beluisteren  :-D ,rete strak laag  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Ziet er leuk uit joh .

Groeten  EDWIN  B

thom

volgens mij zijn de dezelfde midrange die ik laatst verkocht heb op het net, stevig gebouwt iig niet gehoort

TurboMarco

Citaat van: thom op oktober 04, 2008, 12:12:07
volgens mij zijn de dezelfde midrange die ik laatst verkocht heb op het net, stevig gebouwt iig niet gehoort
de midrange is een high velocity die in veel magnat classics gebruikt word,het zijn units met vlakdraad spoelen ,magnat zelf noemt het "all ribbon wire"   :-)

waar heb je die mid's voor verkocht dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

jup het waaren de high velocity, ik had er 2 voor 100,- heb er nog eentje