subwoofer

Gestart door sebaviaan-adonis, juli 11, 2008, 22:30:17

Vorige topic - Volgende topic

sebaviaan-adonis

Hallo allemaal,

Ik heb een Marantz SR 7200 versterker en heb daar alleen maar twee Sony zuil luidsprekers van 160 Watt op aan gesloten. Ik mis een beetje bass en zat daarom te denken om een actieve subwoofer te zoeken.

Ik weet dat ik niet bepaald de mogelijkheden van de versterker aan het benutten ben, maar ik bezit niet zoveel kennis op dit vlak. Ik heb altijd wel eens een leuk surround setje willen kopen voor films maar mijn prioriteiten liggen latijd op andere vlakken en het komt er dus nooit van.

Kan iemand me een beetje advies geven omtrent aandachtspunten bij het zoeken naar een subwoofer of eventueel wat een leuke surround set is?

Alvast bedankt.

Groeten Sebastiaan

Stadium III

Hallo en welkom

Als je opzoek bent naar een surround set moet je een paar dingen in acht nemen

Als eerste ben je het beste uit als je front,center.rear luidsprekers van hetzelfde merk zijn
Dan nog het liefste uit dezelfde serie,dit ivm met de klank van de luidsprekers
Als je dit compleet het heb je bij film's overal dezelfde klank en klinkt het ook het beste
Je krijgt dus dan een homogeen geluid

Subwoofers heb je in verschillende grote en merken
Je kunt een subwoofer pakken van dezelfde lijn als je speakers of je pakt een losse van SVS,REL,BK electronics,Mj Acoustics

Verder als je een buget hebt voor een surround set wat is dat dan ?

En als laaste : TTIWWP
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Willem-A

Citaat van: sebaviaan-adonis op juli 11, 2008, 22:30:17
Hallo allemaal,

Ik heb een Marantz SR 7200 versterker en heb daar alleen maar twee Sony zuil luidsprekers van 160 Watt op aan gesloten. Ik mis een beetje bass en zat daarom te denken om een actieve subwoofer te zoeken.

Ik weet dat ik niet bepaald de mogelijkheden van de versterker aan het benutten ben, maar ik bezit niet zoveel kennis op dit vlak. Ik heb altijd wel eens een leuk surround setje willen kopen voor films maar mijn prioriteiten liggen latijd op andere vlakken en het komt er dus nooit van.

Kan iemand me een beetje advies geven omtrent aandachtspunten bij het zoeken naar een subwoofer of eventueel wat een leuke surround set is?

Alvast bedankt.

Groeten Sebastiaan

Als je de set-up zo wilt laten, zet dan je fronts in het menu op large (dit staan ze waarschijnlijk al) en de sub-uitgang op ''none''. Er zal op deze manier meer laag naar de fronts gestuurd worden, waardoor een sub wellicht overbodig word. Als je wel voor een sub gaat, ga dan zelf luisteren, want dat is altijd het beste. Ik prefereer een sub die je goed kan integreren, en waarbij je de volumes van bepaalde frequenties kan verminderen en bij andere omhoog kan halen. Het notch-filter wat b.v. gebruikt word in veel subwoofers van Mordaunt-Short, kan je helpen dit systeem gemakkelijk te integreren in elke situatie en ruimte. Velodyne heeft dit nog uitgebreider, maar dan moet je er wel een paar krantenwijkjes bij zoeken...